A felhasználói élmény és a Google page layout

A napokban ketten is megkérdezték tőlem, hogy hogyan is kell értelmezni a Google page layout vizsgálatot.

A Google Page Layout algoritmusa azt elemzi, hogy egy adott weboldal felső részében, azaz a görgetés nélkül is látható részben mennyire dominálnak a reklámok. Ha túlságosan, akkor az akár negatívan is befolyásolhatja az oldal megítélését.

Hogy mi a még elfogadható hirdetés mennyiség, és mi az ami már túlzott, sajnos nem tudom egyértelműen megmondani. Úgy gondolom, hogy mint szinte minden olyan kérdésben, amikor nem ad egyértelmű iránymutatást a Google, akkor érdemes józan felhasználói ésszel gondolkodni.

Az alábbi kérdést kell megválaszolni:
A kihelyezett reklámok mennyisége, formátuma, elhelyezése rontja a felhasználói élményt?

Ha a válasz nem egyértelmű NEM, akkor el kell gondolkozni az átalakításon.

Íme két beszédes példa:

A lenti képen 4 db hirdetés jelenik meg a hajtás feletti részen. Minden egyedi tartalom csak ezek átgörgetése után látszik.
Google page layout rossz példa

A hirdetések mennyisége a Google találati listáján is igen nagy, de ez nem megy a felhasználói élmény rovására.
Google page layout jó példa
Ossza meg! Lájkolja! Plusszolja!Csiripelje! Pinelje! Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.