Még 3 nap és az email-címlisták mehetnek a kukába(?)
Felkészült és az online marketing területén minden bizonnyal jártas törvényhozóink SPAM ellenes intézkedése május 31. után lép életbe.
Ha nem hallott volna róla, akkor röviden összefoglalom.
Ha Önnek van email címlistája, akkor május 31-től kizárólag azoknak lehet email-t küldeni, akik nem magánszemélyként olvassák a leveleket, vagy ha magánszemélyként, akkor rendelkezni kell a lakcímükkel.
- Azaz a régi feliratkozókat nyilatkoztatni kell, és lehetőséget kell adni arra, hogy megadják a lakcímüket, vagy leiratkozzanak a listáról.
- Az új feliratkozókat pedig csak az új rendszernek megfelelően lehet megszerezni, azaz a feliratkozáskor nyilatkoztatni kell, hogy magánszemély, vagy sem.
Amikor tavaly bejelentésre került a törvény, hatalmas felzúdulást okozott a címlista tulajok körében, és szinte mindenkinek az volt a véleménye, hogy az email marketingnek befellegzett. Az volt a fő kérdés, hogy ki a fene fogja megadni a lakcímét?
Bíztunk benne, hogy majd valami szakmai szervezet közbelép, és felvilágosítja a honatyákat az email marketing kkv-knál betöltött szerepéről. Természetesen mint általában, most sem jött a segítség…
Most, hogy már több oldalamon is alkalmazom a törvényi követelményeknek megfelelő feliratkozási formát (Pl.: Egy tanulmánysorozat jelentkezési űrlapja), kicsit másképp gondolkodom.
A tapasztalatom az, hogy az emberek nem akadnak fenn az új törvényen, hanem egyszerűen azt az opciót választják, hogy nem magánszemélyként kérik a leveleket. Ennyi. Szerencsére a címlista tulajdonosának nem tisztje eldönteni, hogy a feliratkozó magánszemély vagy sem.
Akkor most felvetődik a kérdés, hogy mi értelme volt ennek az egésznek?
Röviden: semmi.
Hosszabban: aki eddig is legálisan szerezte a feliratkozóit, az végigcsinálja a procedúrát, bővíti a feliratkozási űrlapot, és minden megy tovább, aAki pedig lopott (innen-onnan összeszedett) listákat használ, mindenki mellé odabiggyeszt egy valótlan lakcímet, esetleg megjelöli, hogy nem magánszemélyként iratkozott fel a delikvens.
Összességében elmondható, hogy minden a régi, csak dolgoztunk egy pár órát feleslegesen.
Önnek van címlistája? Foglalkozott a kérdéssel?
Feliratkozáskor megadná a lakcímét?
Kérem, írja meg a véleményét!
Tetszett?
Oszd meg ismerőseiddel!
Kövess Twitter-en és Facebook-on!
Írd meg véleményed itt a blogon!
Írd meg véleményed itt a blogon!

Nem vagyok online marketing tanácsadó, főleg nem marketing guru. Nem akarom a világot megváltani, és nem akarok minden weboldal tulajdonosból milliomost képezni.






2009.05.28. 12:43 du.-kor
Hello Gábor!
Szerintem ez egy újabb példa az átgondolatlan, szakértelmet nélkülöző, buta döntésekre. Ezek azok, amik semmi másra nem jók, csak, hogy az amúgy normálisan működő weboldalak életét megnehezítsék.
Sajnálom, hogy napról napra több ilyen intézkedés születik.
2009.05.28. 12:58 du.-kor
Szia Gábor, itt Gábor!
Ezzel a törvénnyel pont az email marketing egyik legnagyobb előnyét, a folyamatba való bekerülés egyszerűségét veszítjük el.
Az én weboldalaimon csak egy keresztnevet és egy email címet kell megadni, és így jelentkeznek havonta pár százan - kíváncsi vagyok mennyire fog visszaesni a jelentkezések száma pusztán attól, hogy lakcímet is meg kell adni a magánszemélyeknek. Email küldéshez lakcím…
A törvény alkotóinak nyilván soha semmilyen kapcsolatuk nem volt és nincs azzal a területtel, amit az intézkedéseik szabályoznak. Ez van, ebből kell kihozni a lehető legjobbat.
2009.05.28. 1:18 du.-kor
Biztos, hogy ez a legfontosabb dolog most nekünk?
Ilyen és ennyi eszetlenséget, hát szerintem nem ártana egy alapos orvosi vizsgálat annak, aki ezt a világbajnok hülyeséget kitalálta, de leginkább azokat küldeném oda ahonnan jöttek kiskorukban egyes kórházakban, akik megszavazták és még inkább azokat akik hagyták. Normális az ilyen törvény??????? Nekem ha valaki ír egy e-mailt, két lehetőségem van, vagy elolvasom, és a későbbiekben is, vagy törlöm és kérem, hogy vegyenek le a listáról, ezzel csak az a baj, világos, egyszerű, érthető, mindenki számára, és ez nem jó, mert nincs lehetőség a büntetésre a bírságra. A különböző állami pénzen (a mi adónkból) fenntartott zsíros állások kreálásának ezek ellenőrzésére Szégyellje magát aki ilyen hülyeséget törvénybe foglal.
2009.05.28. 1:22 du.-kor
Szia Gábor!
Szerintem egy olyan rendelkezés ami fatális tévedés. Kártékony és sértő, hogy egy “törvényhozó” határozza meg a kapcsolat tartás módját. Az email kapcsolat tartás, elsősorban azokra tartozik akik egymással kapcsolatban állnak. Ha valaki nem akar hírlevelet olvasni, leiratkozhat, vagy jelezheti a küldő felé nem óhajt kapcsolatot tartani. Felháborító viszont, hogy több hektár erdőt irtanak ki naponta a világban a multi cégek nem kért szóró anyagai miatt. Egy emailt törölni semmiség, de vajon a feleslegesen a posta ládába tömött lapok, újságok nyomtatása,szállítása, megsemmisítése mennyire hasznos? Ki kérte egyáltalán a tesco-t vagy társait erre a szemét termelésre, hogy egy újabb gagyi-t adjanak el minden áron. Ezt kellene regulázni, mert ez valós probléma. Amíg ez nincs rendben addig ennek a törvénynek a betartása sem indokolt. A törvénykezés szóljon az élet feltételek javításáról. Ha egy törvény hibás, hozzá nem értés alapján a tömeg érdekei ellen szól azt bojkottálni kell !
2009.05.28. 1:44 du.-kor
Kedves Gábor!
Azt gondolom, nem vagyunk egyedül. Itt Mo-on, ami működik, ami jól működik, az előbb-utóbb böki valakinek a szemét. Természetesen akik a törvényt alkották, abszolút nem foglalkoznak a valós problémákkal, soha nem is azzal foglalkoztak, amivel kellene. Talán próbáljuk a hasznunkra fordítani mindezt: dobjunk fel valamilyen ajándékot (könyvet, kiadványt…) stb ingyenesen, és mellé lehet tenni, hogy kérjük a lakcím megadását, ahová postázni kéri.
Mindemellett teljesen igaza van az előttem szólóknak! Már megint nem a valós problémával foglalkoznak, úgy látszik, túl sok idejük van hülyeségekre!
2009.05.28. 1:48 du.-kor
Szerintem a saját lakcímemhez - mint személyes adathoz - pontosabban annak védelméhez nagyobb érdekem fűződik magánszemélyként is, minthogy saját feliratkozásom után kapjak leveleket.
A vita erről szól:
Megtehetem-e, hogy ismeretlenül, és név nélkül kérhessek magamnak - számomra fontosnak ítélt - információt. Vagy ki kell adnom magamról még több adatot? Ráadásul olyan adatot kell kiadnom, ami különösen érzékeny adat: a lakcímemet.
Vajon kiállná-e az alkotmányossági próbát az, hogy egy információt csak akkor kaphatok meg, ha megadom egy “érzékeny” adatomat.
Persze megtehetem, hogy hazudok és nem valós címet adok meg! De mire is jó ekkor a törvény. A morál további rombolására.
Vajon a multik június 1-től fognak az ingyenes újságjaik mellé egy ajánlottként feladható válaszborítékot mellékelni ingyenes újságjaik mellé?
De Gábor!
Szerintem - ha szigorúnak vesszük - a Te leveled sem felel meg ennek a törvénynek. Mert, ha én magánszemély volnék de éppen ezt a leveledet nem olvastam volna, akkor Te továbbra is azt hinnéd rólam, hogy nem magánszemélyként olvasom leveledet, hiszen nem reagáltam…
A teljesen korrekt eljárás az lenne, hogy a levelek további küldését külön meg kellene erősítenem egy kattintással.
De ki akarja tönkretenni nehezen összegyűjtött levelezőlistáját?!?
Megértem, hogy nem így jártál el.
2009.05.28. 1:50 du.-kor
Gondolom társkeresőként az emberek, csak magánszemélyek. Magánszemélyként keresnek társat, eddig a Life Tarskeresőn biztosan így volt! :-) Vagy ezentúl mégsem?
Vagy itt is mindenki, majd nem magánszemélyként fog regisztrálni, ezt követően, ha szeretne hírlevelet, tájékoztatást kapni időnként! Mert a valós lakcímet nem fogják kiadni biztos!
Fából vaskarika - törvényalkotás ez.
2009.05.28. 2:03 du.-kor
Ebben nem az a kérdés, hogy törvényalkotás-e ez, mert az, de milyen törvény, szerintem egy hihetetlen nagy baromság. Azon is el kellene gondolkodnunk, hozzáértő normális embereket választottunk a törvényhozása. Egyetértek Kövécs Gáborral, szerintem is sokan reklamálnak a postaládákba gyömöszölt semmire se jó papír és levél, miatt és megkérdezték ugyan honnan tudják a címüket, az állami népesség nyilvántartótól lehet megvásárolni, na ezt kellett valahogy megmagyarázni, mivel a multikkal nem mernek újat húzni és inkább az elektronikus levélre csinálták ezt az emeletes marhaságot. De lehet, hgoy csak összetévesztették a papír levelet az elektronikussal:-)
2009.05.28. 2:11 du.-kor
…Szia , Gábor!Szerintem egy marhaság ez az intézkedés(elnézést a kifejezésért) , azok , akik ezt a döntést hozták , nem értenek ehhez.Egyet értek a többiekkel , és remélem ,hogy ez a “törvény” hamarosan eltölrődik…
2009.05.28. 2:34 du.-kor
Tudtátok, hogy valaki kitalált valamit az információ csere olyan alkalmazására, ami válasz lehet a SPAM törvényre?
Használni kell az első Magyar emailcím katalógust. Aki annak a tagja, szabadon írhat levelet a többi címre, ha betartja a katalógusz szabályait. Most szerveződik, és júliu 1-től indúl.
Azt nem tudom, hogy szabad-e ide beírni a linket. Én azért ide írom, legfeljebb a szerkesztő majd kitörli.
hxxp://emailcimkatalogus.web-mlm.hu (Ha kattintásra nem jelenik meg, másold be a böngésző ablakba)
2009.05.28. 2:46 du.-kor
Kedves Gábor! Én továbbra is örömmel olvasom a leveleket.Sőt óriási köszönettel tartozom azért a sok okos tudnivalóért amit itt megtanulhattam.Legkevésbé én gondoltam, hogy nyugdíjas fejjel weblapot fogok készíteni,meta-tageket keresek,optimalizálok…meg hasonló bajokkal foglalkozok! Mákszemnyi az az internetes tudás amivel én rendelkezem,de pont az Ön látogatottságnövelő weblapja segítségével kezdem kapizsgálni ezeket a dolgokat.
Nos,a lakcímemet én sem adom meg szívesen ha kérik.Ez a rendelet a következő hülyeség a sok közül! Ami azt illeti, a személyes vagy céges adatokhoz,listákhoz hivatalosan bárki hozzájuthat jó pénzért és még a hozzájárulásunkat sem kérdezi meg senki!
2009.05.28. 2:49 du.-kor
Ehm. Enyhén félrenyeltem mikor elolvastam az e-mailjében “csak akkor küldhetek Önnek email-t… … ha magánszemélyként olvassa, és megadja a lakcímét.” mondatot. Gulácsi Péter véleményével egyet kell értenem, mert ekkora butaságot rég olvastam. Ki és hogyan fogja / tudja ellenőrizni, hogy én Benedek magánszemélyként, vagy vállalkozóként / cég képviselőjeként olvasom az Ön hírlevelét?
A másik kérdés ami ezt követően felmerült bennem, hogy ha esetleg olyan listára iratkoztam fel, ahol nem szeretnék sokáig lenni, mert nem érdekel annyira a téma, hogy megérje nekem, viszont már korábban megadtam a lakcímemet (ami teszem azt nem a valódi tükrözi, mert az internet világában sose lehet tudni, hogy ki kicsoda és mit szeretne az én adataimmal művelni), akkor ezzel csak a címlista tulajdonosa járt jól, mert kapott (ingyen) egy újabb médiát amin keresztül el tud érni engem.
Remélem az illetékes törvényalkotó szervekhez eljutnak ezek a hozzászólások és visszavonják, vagy legalábbis értelmesebb formába öntik az új törvényt.
Tisztelettel:
Benedek
2009.05.28. 3:06 du.-kor
Amikor a hírlevélben először átfutottam a szöveget, azt gondoltam, hogy ennek elment az esze!
Aztán mikor visszatértem rá és teljesen elolvastam, akkor jöttem rá, hogy igen ez az amire kényszerítenek…
Tehát annak ment el az esze aki kényszerít.
Hogy ezt, hogy fogom én megoldani… ?
Leginkább sehogy.
Akinek a legfontosabb dolga, hogy az ő általa kért hírlevélről “feljelentés” útján iratkozzon le (annak ellenére, hogy mindegyik aljára odateszem a leíratkozás linket), annak szerintem baj van az agyával… mondjuk attól még felelősségre vonhatnak, de mi lesz a szörnyű büntetés?
És hol kell ezt bejelenteni, és milyen apparátus fog ellenőrízni és hogyan, és szakmai alapon milyen szakértő?
És ez tényleg megéri bárkinek?
Egy törvény annyit ér amennyire betartatható.
Tehát ez semmit sem ér.
Amúgy az egészet nem értem.
Minden ami oda való megy a szemétre (kis hibaszázalékkal), és ezt pontosan jónak tartom. Küldje csak, kit érdekel (napi 30-50).
Ez szerintem elég büntetés.
Ha törvényileg szabályoznom kellene azokat amik csak egy kicsit is zavarnak az életemben vagy munkámban a spam kb. a 30-40-ik legfontosabb lenne.
Nekem kell szűrnöm ezt is, mint ahogy minden egyéb zajt az életemben.
2009.05.28. 3:33 du.-kor
Huhh!
Elugrottam 2 órára, és mire visszaérek egy rakás vélemény.
@Kuti István
“Szerintem - ha szigorúnak vesszük - a Te leveled sem felel meg ennek a törvénynek. Mert, ha én magánszemély volnék de éppen ezt a leveledet nem olvastam volna, akkor Te továbbra is azt hinnéd rólam, hogy nem magánszemélyként olvasom leveledet, hiszen nem reagáltam…”
Neked minden opció rendelkezésedre áll, amiből az egyik akkor él, ha nem cselekszel.
Ez a “szép” a jogban. Ha nem csinálsz semmit, akkor is csinálsz valamit. Szerencsére ez legális és a törvénynek megfelelő eljárás, így a régi címek nem mennek a kukába.
2009.05.28. 3:36 du.-kor
…még valami.
A Nemzeti Digitális Közmű létrehozásának fontos érvei:
“14,2 százalékos szélessávú ellátottság”
“több mint kilencszáz magyar településre egyetlen optikai szál sem vezet”
“ennek felén egyáltalán nincs internet”
“további ezer településre egyetlen optikai szál vezet, ezen osztozkodnak a felhasználók”
Ez a probléma, nem a spam!
2009.05.28. 3:42 du.-kor
@Nagy Gábor Imre
Nem kell aggódni - ha odaírod egy címsorban, hogy bármilyen lakcím megfelel, mert soha nem fogod használni a lakcímet, akkor beírja, hogy névtlen utca 4 és végzett a bejegyzéssel - szerintem semmi veszteséget vagy nyereséget nem okoz - kicsit többet kell gépelni a népnek mint eddig. És lesz pár alak aki az így megszerzett címlistákat illegálisan fogja felhasználni - erre bezzeg nem gondolt a sok idóta alak! Ez a törvény akkora de akkora marhaság, hogy az hihetetlen.
Egy csomó portálon úgy oldották meg, hogy előre megírt progikkal generáltak minden usernek lakcímet - aki akarja, megváltoztathatja. A T. honatyák pedig bizonyítsák, hogy az azt a fals címet a felhasználó adta-e meg, vagy a program. Hülyék ezek teljesen!
2009.05.28. 3:46 du.-kor
@Kemény Zsolt
“Akinek a legfontosabb dolga, hogy az ő általa kért hírlevélről “feljelentés” útján iratkozzon le (annak ellenére, hogy mindegyik aljára odateszem a leíratkozás linket), annak szerintem baj van az agyával… mondjuk attól még felelősségre vonhatnak, de mi lesz a szörnyű büntetés?
És hol kell ezt bejelenteni, és milyen apparátus fog ellenőrízni és hogyan, és szakmai alapon milyen szakértő?
És ez tényleg megéri bárkinek?”
Azért nem intézném el ennyivel.
- A helyzet az, hogy az én ismereteim szerint az NHH (Nemzeti Hírközlési Hivatal) átlag 200-250 ezer forintos büntetéseket szab ki.
- Már régen van bejelentési (feljelentési) lehetőség.
- Bejelentések száma rohamosan nő.
- (Az ördög a konkurenciában lakik.)
2009.05.28. 3:46 du.-kor
Szia Gábor!
Szerintem, a Spam-ba küldött e-mailek hátrányba kerültek,
ezért most a nagy okosok a segítségükre siettek.
Így most már több adat fog rendelkezésükre állni.
Úgy gondolom, hogy a legközelebbi törvény hozatal, arról fog
szólni, hogy meg kell adni a bankszámla számomat, és a kódszámomat. Ezt ezzel az ésszel már most is megtehették volna.
Egyébként, veled és még sok kapcsolatban lévő személlyel nincs is probléma, bár mikor megadom a lakcímemet, de akivel még ezután kerülök kapcsolatba, és azt se tudom, hogy melyik oldalt gyarapítja,
és az első lépésben le kell neki adnom magamról az infót, és majd csak a második lépésben jövök rá, hogy ez egy csaló. Na ez az igazi probléma. A megoldás szerintem, az lenne, hogyha az okosok egyből hoznának egy olyan törvényt, hogy a csalóknak kötelezően ki kellene írni minden e-mailbe, hogy vigyázz mert csaló vagyok.
Köszönöm a türelmed.
Üdv. Attila
2009.05.28. 3:56 du.-kor
OK, persze… csak hirtelen felindulás.
De eszembe jutott az, hogy oda írom:
Tisztában vagyok azzal, hogy Ön cég, intézmény, egyház, egyesület, stb. tehát nem szükséges további adatokat megadnia.
Amennyiben mégis igényli, hogy közölje velem lakcímét, itt megtehet (e-mail cím).
Ez megfelelő?
2009.05.28. 4:01 du.-kor
Egyetértek a fentiekkel, viszont néhány hozzászólóval ellentétben engem igenis zavarnak azok a spamek, amelyeket mindenféle feliratkozás nélkül kapok a céges postafiókomba (a címet sosem adtam ki!), és bizony nem napi 1-2, hanem 50-100… És kénytelen vagyok “kézzel” szűrni, átnézni ezen leveleket feladó és tárgy alapján, mert ha egy hivatalos levelet elvinne a spam szűrő, akkor annyi… Leíratkozás természesen nem lehetséges, a levél aljára biggyesztett esetleges kamu link maximum a termék/szolgáltatás leírás oldalára visz az igért leiratkozás helyett… Remek törvényünknek talán inkább ezekkel a levelekkel kellene foglalkozni, amelyek ellehetetlenítik a kommunikációt, és ezek terjesztőit kellene nagyon kegyetlenül büntetni! Hasonlóképp a multik papírözönjéhez… és egyes mobil/tel/net szolgáltatók, bankok, stb-k kéretlen “ajánljuk figyelmébe” papír alapú DM leveleihez (mert valljuk be fura, hogy erre van lehetőségük/keretük, viszont ki kapott már közületek postai úton egy példányt pl. az éppen módosított ASZF-ből? :) Szerintem még szerződéskor sem kapsz belőle, nézd meg a neten/képviseleten - de ez már más téma)
2009.05.28. 4:15 du.-kor
@Kiss Iván
Nekem nem “kamu link” van a feliratkozáshoz téve.
A Spam szűrő pedig a Thunderbird-ben működik nekem, 3 nap múlva törlődik automatikusan, de mindig belenézek abba is, átfutom csak tárgyakat.
A mail szolgáltatón nem használok spam szűrőt, abban én sem bízok.
De a törvényi “spam szűrőkben” még kevésbé bízom.
Olyan ez mintha a vírusok ellen hoznának törvényt (persze tudom, valamilyen formában van), és aztán hátradölnénk, hogy most már nem lesz vírus.
2009.05.28. 4:21 du.-kor
@Kemény Zsolt -
Természesen a kamu linkek az említett spamekre vonatkoztak! :) A szűrés sajnos nem mindig megoldható, értsd: vállalati exchange server, webes felület.. amikor teszteltem, a belső spam szűrő vagy mindent vitt, vagy szinte semmit… egy elszalasztott céges infó katasztrófát okazhat, helyette marad a spamek közötti a valódi levelek keresgetése. Ez már baj.
Szóval ismételten, a fent írtak a valódi spamekre vonatkoznak, nem az olyan levelekre, amiket szabad akaratomból én magam kérek.
2009.05.28. 4:21 du.-kor
Egyetlen mondatban szólok hozzá! Többet nem ér.
Miért nem csodálkozom, hogy a MEK-mesterek ennyire képesek?
2009.05.28. 4:27 du.-kor
Amire gondolj - mi is visszajöttünk ide és generáljuk a forgalmat - tehát ha kiküldesz egy hírlevelet, ahol a köznép véleményt nyilváníthat, akkor meg fogja tenni - és hoz neked egy kis plusz forgalmat az oldaladra. Minden jó valamire . (Amúgy az ördög tényleg a konkurenciában lakik, elképesztő az emberi rosszindulat mire képes!)
2009.05.28. 4:37 du.-kor
Sziasztok!
Én most kezdek listát építeni, és nem szívesen kérem el a lakcímet, de ha már elkérem, akkor elkezdek gondolkozni, hogy mire használhatom fel ezt a plusz infót. Persze legtöbben nem valós címet adnak majd. Valaki meg biztos minden nap nézi, milyen értéket hoz a posta onnan, ahova feliratkozott.
Nem biztos, hogy hülyeség ez az új szabályozás, csak meg kell találni a jó oldalát, vagy adhatunk neki egy kis értelmet is, hogy hasznosnak látszódjon.. :-)
Asszem, én leszoktam arról, hogy másokat szidjak és panaszkodjak. Lehet civil szerveződéssel változtatást kezdeményezni, vagy ha nem tudod/akarod megváltoztatni azt, ami nem tetszik, akkor változtasd meg a gondolkodásodat, és alkalmazkodj.
Hozzáállás kérdése az egész, itthon már megszokhattuk, hogy a legtöbb téren hátrányból kell indulnunk, és ha kicsit elkezdünk haladni, valaki úgyis valaki megpróbál majd visszalökni. :-) Ami szomorú ebben, az az, hogy sokszor fentről próbálnak letaposni… Az a nyerő, aki nem hagyja magát.
Üdv,
Évi
2009.05.28. 4:55 du.-kor
HOPPÁ!
Ezt a “törvényt” is túl fogjuk élni, nincs benne semmi különös.
Szerintem, ha valakivel kialakítunk egy barátságos kapcsolatot, és az illető szeretne velünk maradni, szeretne tőlünk információkat, szolgáltatásokat kapni, kérni fogja, hogy adjuk neki.
Tehát fordítsuk meg a dolgokat: Légy olyan hatás, hogy akarjanak téged! Tedd magad nélkülözhetetlenné! Nekem nincs gondom ezzel a törvénnyel, nekem tálcán adják az e-mailcímet!
Hogyan? Adj egy olyan szolgáltatást vagy terméket, amit csak tőled kaphatnak meg!
Tisztelettel:
dr.Rémay Roberto László
vitality-tréner, IRONMAN
http://www.fogyasakademia.hu
Ui: egy tested van, vigyázz rá, mert kénytelen vagy benne leélni a hátralévő éveidet
2009.05.28. 4:56 du.-kor
@Gaál Éva -
Szerintem annak sem árt utána járni, hogy a megadott címet mire használható, ha használható egyáltalán vmire. Mert annak használatára még nem kértél engedélyt, hiszen azt csak az e-mail cím kérted be :)
2009.05.28. 5:02 du.-kor
@Gaál Éva
Örülök a hozzáállásodnak!
Remélem másokra is átragad!
2009.05.28. 5:03 du.-kor
Én is generálom a helyes címeket már egy ideje a feliratkozottak között. (És meg is adják) Egyszerűen azzal, hogy a megadott címet használjuk a nyereményjátékok alkalmával a kiküldés során. Így mindenki a jó címét adja meg és a jó telefonszámát - sőt nemsokára még minden User ajándékot kap a postaládájába című játék is lesz! :) És ezzel még tovább terjesztem magunkat … de mondjuk a társkeresőnkről már nem tehetem meg ugyanezt. (nekem van 4 jól működő oldalam, nem is minden gyűjtök adatot)
2009.05.28. 5:06 du.-kor
Üdvözlet minden olvasónak!
Négy hónapja épül a címlistám, csak annak küldök levelet, eki megadta e-mail címét.
Egy párhuzam. Egy ismerősöm bemutat egy ismerősének, amikor összefutunk az utcán. Beülünk egy kávézóba beszélgetni. Mielőtt elköszönnék tőlük, telefonszámot cserélek az új ismerősömmel. Nem kérjük el egymás posta-, vagy lakcímét, de még ettől bármikor hívhatjuk egymást, beszélhetünk a telefonon, amíg nem hozzuk a másik tudomására, hogy soha többé ne hívjon.
Értem a törvénykezés lényegét, de értelmét nem igazán.
Szerintem sem kell ezen a hülyeségen bosszankodni, hanem meg kell felelni az elvárásoknak valamilyen módon, hogy elekrüljük a büntetést.
2009.05.28. 5:09 du.-kor
Szia Gábor !
Én azt mondom hogy,mindenki azt gondol amit akar !
Na ezt jól megaszontam:))
Azok az agyasok akik ezeket a hülyeségeket kitalálják,jól csinálják a dolgukat. Öket ez szórakoztassa! De ki a fenét érdekli ?
Ezt azért teszik hogy ne figyeljünk megint a csalásaikra !
Ez így jól is van ! Előbb vagy utóbb úgyis elárúlják egymást nem így van?
Érdekesebb erről csamcsogni mint hogy most éppen kit vonszolnak éppen a fegyőrök ! Nekem az a véleményem inkább maradnának csöndbe,és nem aljas módon hivatalosan elrabolni az emberek utolsó filérjét is. Ez már a szégyentelenség határát is felűlmúlja !
Lásd pl.3 év helytt 2 év a gyes ! Jogos, mi a fenéért kapjon valaki támogatást ha nem tesz érte semmit ? De azt elfelejtik hogy a semmittevésnek előtte néhány százezret bedobot az illető a közösbe. Nekem támadt egy ügyes kis ötletem, az sem lenne szégyen ha honatyáink valami finom mannát megmérgezve jó drágán ajálnák ,netán rendelnék el a fogyasztasát valami járványra hivatkozva ! De rájöttem hogy ez nejó nekik mert akkor mi halandóak nemléteznénk tovább,de nem is ez számit itt, hanem az hogy miből fognak az egymást kijelölt,megválasztott ,megbízott honatyáik megélni ezután ? (Szegénykék :-((( .)
Kedves Gábor ezek helyett azt kérdezem tőlled, mikor leszek már én is miliomos ? Nyugodtan írhat bárki ! Nemárulom el hogy megánszemély vagyok ! De nem is vagyok az, én egy szegény ember vagyok,de őszinte ! Sürgősen várom a segitségedet !!!
Ez valós E-mail címem !
Üzenet : Mindenki a saját dolgával foglalkozzon amig nemkéső !
Lehet holnapra már a levegő vételt ( légzés ) is megszavazzák !
Üdvözletem mindenkinek ! Szegény András
2009.05.28. 5:28 du.-kor
András - minek még egy pesszmista milliomos?? Hmm?? Ne légy gazdag! Minek! Akkor a büdös kaviárra panaszkodnál … Először találd meg az életben a szépet - mert van! Aztán mehet a menet :)
2009.05.28. 5:36 du.-kor
Akkor a feliratkozás helyiség nevű mezője mellé tájékoztató szöveg:
“Ha Ön magánszemélyként kívánja az oldalt használni, kérem adja meg a lakhelyét. Ha nem magánszemélyként, hanem pl. cégként használja akkor ennek megadása opcionális.”
Sőt, ha előre beírom, hogy “Budapest” vagy “-” és a feliratkozó nem javítja ki valósra, akkor mi van? Vagy ha valótlan (pl. “mi közöd hozzá”;) kerül bele, akkor ugyanott vagyunk…
Sőt (nem szép megoldás) az adatbázisomban kimegy egy levél, hogy tessék megadni… Aztán 1 hónap múlva ahol üres, véletlenszerű városnevekkel feltöltöm az adatbázist…. És készen is vagyok :P. Az hogy vki céges, vagy nem céges minőségben használja a maicímet, tudnom kellene? vagy be kell X-elnie, hogy cég/privát személy? Sztem nem. Így akár feltételezhetem azt is hogy aki nem lakcímesített, az cégként/céges célra használ mailt…
2009.05.28. 5:50 du.-kor
@Kiss Iván -
Kell kérned adatnyilvántartási számot - ennek hiányában bárki kikezdhet veled! Viszont ennek birtokában kezelhetsz adatot. Ez egy ingyenes dolog, de az asszisztensem félnapig rohangált vele, mire meglett - viszont azóta is nyugodtan alszunk ;) - szóval mindenkinek kéretik ilyet beszerezni.
2009.05.28. 7:22 du.-kor
Sziasztok!
Ez az egész cím mizéria tényleg nevetséges.
Ezek után akár azt is ki lehetne találni, hogy ha bemegyek egy hagyományos üzletbe, még mielőtt hozzám szólna az eladó, elkéri az összes személyes adatomat, és majd csak utána ad választ a kérdésemre, vagy kérdi meg, mit is akarok valójában.
Ez az egész csak arra jó szerintem, hogy akik eddig kereskedtek az email címekkel, így egy tejesebb címlistát tudnak értékesíteni, nyilván még több pénzért. Vagy akik a postai címekkel kereskedtek, most már email címet is adhatnak hozzá.
Jó ötleteket kaptam viszont a megoldásra, köszönöm Mindenkinek!
Sorstársi üdvözlettel!
2009.05.28. 7:56 du.-kor
@Kuti István - Adó szám, szem.ig szám és bankszámla szám. Azt hiszem így lenne tökéletes. Nem? Én mint “cég” továbbra is szeretném olvasni a leveleid. Köszi
2009.05.28. 8:03 du.-kor
@ Kuti István ne haragudj, de a fél email címed itt maradt, nem tudom hogyan került ide! Talán azt gondoltam ez is valami új rendelet lehet?
2009.05.28. 8:04 du.-kor
Én már egy jó ideje, nem veszem figyelembe az ÁllamBácsi hülyeségeit.
Mert, mit tudnak velem csinálni, ha nem úgy táncolok, ahogy ők fütyülnek???
Spen
2009.05.28. 8:25 du.-kor
Kedves Gábor!
Mindenkinek biztosan nem adnám ki a lakcímemet, és a véleményem is az, hogy ez teljesen elhibázott, felesleges lépés. De mivel mi már olyan régóta vagyunk egymással kapcsolatban, hogy , úgy érzem a bizalom már kialakult köztünk annyira, hogy nyugodtan megadhatom, ha szükséges, hiszen biztos vagyok benne, hogy nem élsz vissza vele.
Üdvözlettel:
Márta
2009.05.28. 10:03 du.-kor
Telefonon felhívom a barátomat. Megkérem, SMS-ben küldje el lakcímét. A címre írok egy levelet, azt postán elküldöm neki. A postán feladott levélben megkérem, hogy email-re küldje el az ő email címét. Hurrá minden adat meg van. Mehet a link:
hxxp://gemfabos.gemsziget.net/
2009.05.28. 10:23 du.-kor
@Szegény András
Off:
Szegény András! Szeretnélek megkérni, hogy a sciennetes oldalad szövegeit javíttasd ki egy jó helyesíróval, és egy jó fogalmazóval (vagy egyszerűen csak egy olyan programmal, amiben van helyesírás ellenőrzés). Sajnos egy ilyen gyenge oldal nevetségessé teszi, ezt a - amúgy valóban nagyon jó, és talán az első tisztességes- rendszert azok szemében, akik még nem törzsvásárlók, és azt gondolják (jogosan), hogy az alap műveltséghez hozzá tartozik, hogy egy honlapon ügyeljen a tulajdonos, a magyar helyesírás szabályaira. Még az is elképzelhető, hogy azok az emberek, akik a honlapodra látogatnak, azt gondolják rólad (valószínűleg tévesen), hogy: “Miért hinnék el bármit is ennek az egyszerű embernek, amikor még írni sem tud, és egyébként is, milyen rendszer az, ahol ilyen embernek is megengedik, hogy agitátorkodjon.” Ez persze biztos nem igaz rád, mert az írásod alapján jóravaló embernek tűnsz, és az életben lehet, hogy egy mindenki által kedvelt példakép vagy, de az oldal alapján gondolhatnák ezt is. Remélem nem sértelek meg az írásommal, mert ez távol áll tőlem, és nem is ez a célom, de én is tagja vagyok a rendszernek, és szeretném ha nem kéne külön magyarázkodnom az ilyen oldalak miatt az esetleges későbbi ügyfeleimnek.
Baráti üdvözlettel: Laci
On:
Amikor először hallottam a spam törvényről, én el sem akartam hinni, hogy ez igaz. Aztán amikor rájöttem, hogy komolyan gondolják, gondolatban én is engedetlenségre hajlottam, de most már azt gondolom, mint itt mások is, hogy sajnos bele kell törődnünk, és úgy kell csinálni ahogy ők akarják. Mivel a tisztességes oldalakon úgyis a törvény szerint fognak eljárni, az emberek hamar meg fogják tanulni, hogy ez a normális ügymenet, és előbb-utóbb (mint oly sok minden), ez is természetes lesz.
Üdv
2009.05.28. 10:39 du.-kor
Engem nem érdekel ez az ostoba törvény.
Osztom azt a véleményt, hogy nem lesz energiájuk, idejük ezzel foglalkozni, így a büntetések is el fognak maradni.
2009.05.28. 11:25 du.-kor
Meg kellene nézni azt a törvényt szó szerint, de hiába keresgéltem, nem találtam. Találtam egy 2001 CVIII törvényt, amit 2005-ben módosítottak, és gondolom most megint. Az eredetiben még az szerepelt, hogy “vállalkozás, szervezet vagy személy árujára vagy arculatára vonatkozó, a vállalkozástól, szervezettől vagy személytől független közlés, különösen abban az esetben, ha a közlés anyagi ellenszolgáltatás nélkül történik.” nem minősül reklámnak.
Most azt kellene tudni, hogy ez mire módosult. Lehet, hogy ez a címkérés sok esetben nem is kell. Vagy ha meglenne a törvény, meg kellene nézni, hogy ott szó szerint mit írnak, és a hírlevelünket valami másnak elnevezni, pl. ingyenes tanfolyam, tájékoztató …
2009.05.28. 11:50 du.-kor
@Tusi02 - Tusi02 ezt üsd be a Google keresőbe és első helyen hozza:
2008. évi XLVIII. törvény
2009.05.29. 12:16 de.-kor
Szervusztok Mindannyian!
Nagyon nehéz érzelmek nélkül írni erről az ámokfutásról, ami zajlik néhány éve és ez a törvény is hűen tükrözi a törvényalkotók felkészültségét. Brávó!!!!!!!!
Nekem a “békebeli” honvédség jut eszembe erről a törvényről. Ami gömbölyű volt, azt tolni kellett, ami lapos, azt gurítani.
Mi lesz 3 nap múlva? Egy következmények nélküli országban? Hát majd jön a hivatal és bírságol.
A rendőrautókra is az van írva, hogy “szolgálunk és védünk”. Már javasoltam egy BM-es ismerősömnek, hogy váltsanak szlógent. “baszogatunk és büntetünk”. Hűen tükrözné a valóságot.
Mi az értelme ennek a törvénynek? Semmi. Viszont újabb milliárdok jönnek a nagy kalapba(büntetésből), amit megint el lehet lopni. Persze törvényes keretek között… :)
Mit is tehetnénk ez ellen az eszement törvény ellen? Azt hiszem sokunknak el kelle menni szavazni. Addig is türelmet, kitartást Nektek!
Üdv: Kónya István
2009.05.29. 7:52 de.-kor
Az én feliratkozóim simán megadják az adatukat. Persze én is megadom az enyéimet a honlapon, ami szintén kötelező, így tiszta a játszma.
…de a Brigike vagyok kezdetű levelek ettől még nem fognak megszűnni!
2009.05.29. 11:22 de.-kor
Nekem csak sejtésem, hogy ez a jogszabály a tv-s reklámipar nyomására került megalkotásra.
2009.05.29. 1:52 du.-kor
@Grafolka -
Kedves Grafolka, köszönöm az infót, épp ez ügyben nyomozgatok! Megmondanád, hol kell ezt a számot kérni?
Viszont a kérdésem igazából nem erre irányult (hogyan és miért kezelem az adatot), hanem arra, hogy az ily módon kötelezően “megszerzett” lakcímet használhatom-e marketing célra, vagy csupán “megvan”, mert meg kell, hogy legyen? A címét megadó, e-mail hírlevélre regisztráló emberkénket arról nem nyilatkoztattuk, és nem is kap tájékoztatást, mire akarjuk használni a címét, csak “a jogszabály miett kell”. Ez a része nem tiszta nekem. Azaz, ha megadom vhol a lakcímem, várható-e, hogy vki majd használja, vagy csak kezeli?
Ha erről tudnak vki nyilatkozni, örömmel venném! ELőre is köszi!
2009.05.29. 2:40 du.-kor
*** A hozzászólás törölve.
Mindenkit kérek, hogy ezen a blogon mellőzze a politikát!
Gábor
2009.05.30. 12:38 de.-kor
Nonijano köszi szépen, így már megtaláltam a törvényt! :-) Nekem azért még mindig nem egyértelmű. A 6-os paragrafus 2-es alpontját én úgy értelmeztem, hogy a „hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését” kell tartalmaznia, vagyis egy szabad akaratból történő beleegyezést, hogy ne csak valahonnan összehalászott címekre menjen a levél.
Plusz még azt írja: „…továbbá azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul”. Szóval meg kell kérdezni, hogy meg akar-e adni más adatot is (valódi nevét, címét vagy egyéb adatait) de ez nem kötelező, csak választható. (Gondolom a pontosabb azonosításért..de lehet, hogy naív vagyok.) Plusz még jól látható helyen módot kell adni a hírlevélről leiratkozásra. Igaz, hogy az opcionális adatmegadás is többletmunka, az új űrlapnál.
Na végül is én azt fogom csinálni, hogy mivel nagy cégek honlapján is van hírlevélre feliratkozási lehetőség, párat megnézek júniusban, és amit ők írnak aszerint írom majd én is.
2009.05.31. 8:14 du.-kor
Adatkezelési azonosító:
Az abiweb.obh.hu oldalon van fenn egy formanyomtatvány minta.
hxxp://abiweb.obh.hu/abi/index.php?menu=179
Kitöltöd, aláírod, ajánlott (tértivevényesen) postán felad. 1 hónapon belül jön a levél, hogy megkaptad.
A tértivevény előnye: ha valaki borsot akar törni, lehet mondani, hogy folyamatban van…. Ezt bizonyítja a feladóvevény+tértivevény….
Ha kell a minta (nem tudod letölteni, netes adatkezeléshez (pl. hírlevél) amit beadtam át tudom küldeni…
hxxp://avr.tavir.hu -> kapcsolat alatt tudod kérni.
2009.06.01. 1:07 du.-kor
Az lesz a megoldás, hogy odaírom hírlevélre való feliratkozáshoz, hogy “kizárólag cégek részére, de ezt természetesen nem ellenőrízhetem”.
És le van tudva.
2009.06.01. 5:33 du.-kor
@Dr. Mészáros Ádám
“Nekem csak sejtésem, hogy ez a jogszabály a tv-s reklámipar nyomására került megalkotásra.”
Az ebben az érdekes, hogy egyértelműen reklámnak van kezelve a hírlevél mindenhol.
Én számtalan civil szervezet hírlevelére is fel vagyok íratkozva, még soha nem akartak semmit sem eladni nekem, vagy pénzt kérni tőlem stb…
Vagy például párt vagy kormányzati portál, közlekedési vállalat, gázszolgáltató, adóhivatal hírlevelére, ezek mind be fogják kérni a címem, vagy azt kell állítanom, hogy mint cég létezem?
2009.06.01. 11:00 du.-kor
Ha szigorúan be akarják tartani ezt a törvényt, akkor ennek alapján feljelenthetnénk a TESCO-t, meg a többi áruházláncot, mivel nem adtuk a hozzájárulásunkat, sem a lakcímünket, hogy legyenek már szívesek telepakolni a postaládánkat a reklámjukkal.
Ez valamivel logikusabb is lenne, mint az email-es kapcsolattartáshoz lakcímet kérni.
Mi lenne, ha jó páran megtennénk ? :))
Esetleg kiírhatnank egy népszavazást.
2009.06.02. 6:15 de.-kor
Ezt érdemes megnézni :)
Ilyen levelet kaptam egy helyről, ahonnan szintén rendszeresen kapok hírlevelet! Minden további komment nélkül idézem: (Természetesen kivéve belőle az azonosításra alkalmas adatokat…)
——-
Cím: Törvényben rögzített kötelességünk, hogy…
A levél:
“Üdvözöllek!!
Törvényben rögzített kötelezettségünknek teszünk most eleget.
Nem untatva Téged a jogi részletekkel, 2009. június 1.-től csak akkor küldhetünk a számodra leveleket, ha:
- vagy megadod a levelezési címedet (irányítószám, település, közelebbi cím) (ne kérdezd ez minek egy e-mailhez, így szól a TÖRVÉNY!),
- vagy jelzed felénk, hogy az általad megadott e-mail címen NEM
magánszemélyként kéred a leveleket.
Természetesen, dönthetsz úgy is, hogy nem akarsz többé hallani felőlünk, és nem szeretnél eztán hasznos és aktuális infokat olvasni a …-tól. Ez esetben a levél alján lévő linkre kattintva leiratkozhatsz.
(Ennek nem nagyon örülnék … :-))
DE!
Amennyiben a fentiek közül egyik “műveletet” sem végzed el, úgy azt nyilatkozatként tekintjük arra nézve, hogy a továbbiakban a korábban megadott e-mail címet és nevet úgy tekinthetjük, mint egy NEM magánszemélyként történt feliratkozást, vagyis EZTÁN IS ÚGYANÚGY KAPOD A LEVELEKET, MINT EDDIG!
Akkor minek is ez a levél? Válasz a címében…:)
Szép napot Neked!
Szeretettel üdvözöllek: XY”
——–
Hogy tetszik?
Nekem nagyon :)
Üdv!
Csányi Gábor
2009.06.02. 10:30 de.-kor
Nekem is volt egy korábbi listám, de sajnos én nem tudtam ezt a könnyű utóprogramozást létrehozni. Hírlevélszoftverünk van, és ott nincs ilyen opcionális lehetőség. Így kiküldtem egy újabb feliratkozó anyagot, aminek egy része pótolta a törvényi kötelezettséget. A többi kuka … sajnos.
2009.06.03. 9:21 du.-kor
Megmondom őszintén, kis viszolygással ugyan, de megadom a kért személyi adatokat. És a viszolygásom természetszerűleg nem annak szól, aki kénytelen elkérni, főleg nem akkor, ha már hosszabb ideje rajta vagyok a hírlevéllistáján, és nagyon meg vagyok vele elégedve.
Örülök, hogy ismét “találkozhatunk”, - rég kaptam már hírlevelet erről az oldalról!
2009.06.05. 3:02 du.-kor
..az első lépés Kína felé…
Viccen kivül, sok a dilettáns, sajnos ebben a törvényhozási metódusban is.
2009.06.07. 12:22 de.-kor
Nagyon sok kérdés vetődött fel.
Hamarosan egy bejegyzés formájában jelentkezem ezzel kapcsolatban.
2009.06.08. 5:01 du.-kor
az érdekesség kedvéért elmesélem tapasztalataimat a témában. Van egy listám, amit már 2 éve építek, de eddig összesen 1 alkalommal küldtem rá hírlevelet. Most elővettem minden címet, 34 000 címem volt, elküldtem egy ehhez hasonló nyilatkozatot rájuk, az eredmény:
4581 visszapattanó (megszűnt) cím
110 megadta az adatait
a többi nem válaszolt.
Bevallom a 110 ember aki megadta az adatait megdöbbentett..
2009.06.10. 7:27 de.-kor
<a href=\’#comment-1224\’>@Kiss Iván</a> - Sajnos a kolléganőm intézte (ingyen volt és egy egész napja ráment arra emlékszem, hogy rohangált és vacakolt vele) megkérdezem neked - már nem emlékszem a részletekre. Amúgy én is kiküldtem a címlistámra egy efféle levelet, lett egy közel 7%-os lemorzsolódás, egyébként a kedves hírlevél használók nagyja visszakattintott és megadta az adatait - arra a napra szép növekedést mutatott a látogatottsági görbe, mert még azok is visszatértek, akik egyébként nem jöttek volna.