Multik vagyunk, hát beleszarunk
A 2009-es adatforgalmam kb 10MB lett, ugyanis egyszer használtam a Balatonon. Idén februárban viszont egy péntek este vártam egy levelet, de olyan helyre kellett mennem, ahol nem volt net. Vittem is a kis usb modemet, és lelkesen rádugtam az új laptopra, amin Windows 7 van. Amikor előfizettem, akkor még másik gépet használtam, amin XP volt. Tehát rádugtam, és nem akart működni. Gyorsan rájöttem, hogy ez bizony nem kompatibilis a Windows 7-tel, ezért hívtam az ügyfélszolgálatot, és megérdeklődtem, hogy mi ilyenkor a teendő.
A válasz az volt, hogy váltsak vissza Xp-re. Azt hittem, hogy csak mókázik, de nem. Teljesen komolyan gondolta. Utána megkérdeztem, hogy a maradék 15 hónapban azért fizessem az előfizetési díjat, ugye? A válasz az volt, hogy igen, azt kéne.
Végül elárulta, hogy ilyen esetben hova írhatok. Meg is történt. Leírtam a problémámat.
Tisztelt Ügyfélszolgálat,
2009.05.08-án a cégünk számára előfizettem a Mobil Internet 1GB csomagra, ami egy Samsung modemet tartalmazott. A problémám az, hogy a modem nem kompatibilis a Windows 7-tel (Időközben laptop csere történt).
Február 12-én a telefonos ügyfélszolgálat ebben meg is erősített, és arra kért, hogy erre a címre írjak.
A kérdésem az, hogy milyen módon lehet a modemet lecserélni egy újabbra?
…
10 nap alatt válaszoltak is. Egy-két törvényrendelettel kiegészítve pontosan azt mondta, amit a telefonos ügyfélszolgálat. Tehát nem lehet cserélni, hanem váltsak Windows XP-re, mert én azzal fizettem elő.
Majd ment a következő levelem.
…
Ugye Ön sem gondolja komolyan, hogy a 2010-ben lecserélt céges gépekről eltávolíttatjuk a gyári Windows 7-et, hogy 2001-es Xp-re “frissítsünk”?
Azon nem gondolkoznak, hogy ilyen esetben egy pillantást kéne vetni az előfizetőhöz tartozó korábbi számlákra? Egy egyszerű összeadással ki lehet számolni, hogy eddig mennyit fizetett a cégem a ******nak. Utána pedig meg kéne kérdezni, hogy hova postázzák a nevetséges értékű új modemet.
Persze ez túl egyszerű lenne, és még az ügyfélelégedettség is nőne, ezért kérdezek mást.
Mi történik akkor, ha a modem elromlik?
Akkor hajlandóak kicserélni? Mivel garancia van rá, ezért gondolom, hogy igen. A kérdés inkább arra irányul, hogy ugyan olyan elavult típusra, vagy egy Win 7 kompatibilisre?
…
A válasz most igen gyors volt, és 3 nap alatt megérkezett.
Hosszan összefoglalom: Ha a modem elromlik, és van rá garancia, akkor a szerviz megjavítja, majd újra tudja használni.
Kösz!
Az utolsó levelem:
…
Tehát ha jól értem, akkor az előfizetésből még meglévő 15 hónapban egy olyan szolgáltatásért fizessek, amit nem tudok használni?
Ez egy eldöntendő kérdés, tehát kérem, hogy igennel vagy nemmel válaszoljon!
…
Ügyfél elégedettség? Egy ilyen méretű szervezet már nem annyira rugalmas, hogy észlelje, hogy ez a barom az elmúlt években már kifizette a modem ezerszeresét, mert nálunk vannak a cégének a telefonjai, a fax, az internet, gyorsan oldjuk meg a problémáját.
És félreértés ne essék, én nem azt mondtam nekik, hogy cseréljék ki ingyen, hanem, érdeklődtem, hogy miként lehetne megoldani a helyzetet.
Sebaj, már csak 15 hónap van az előfizetésből.
Ügyfélközpontúság, rugalmasság, problémamegoldás
Hajrá Kkv-k, ez az amiben a multik soha nem lesznek jobbak!
Írd meg véleményed itt a blogon! 60 napos szuperintenzív látogattottságnövelési tréning
Jelentkezz most díjtalanul!

Nem vagyok online marketing tanácsadó, főleg nem marketing guru. Nem akarom a világot megváltani, és nem akarok minden weboldal tulajdonosból milliomost képezni.




2010.02.26. 6:23 du.-kor
igazából nekik mindegy:
neked bosszantó, de nem tudsz mit csinálni, mert ha felbontod a szerződést, fizetned kell. ha nem akarsz, és akármilyen szerv elé viszed, az is a te idődet (és pénzedet) rabolja.
gondolom feltételezik, hogy egy cég hirtelen felindulásból nem fog szolgáltatót váltani, hiszen vannak kedvezményei stb, meg iszonyú macera stb.
nem azt mondom, hogy ez jó, mert nem. mert nem így kéne működnie. de ha így működik sincs semmi, sőt, alapvetően ők járnak jól.
Én tavaly már megtapasztaltam: ha ők nem tartják be a szerződésben leírtakat (nem kötik be a vállalt idő alatt a szolgáltatást), nincs semmi. ha te nem tartod be, fizethetsz, mint a katona….
2010.02.26. 7:27 du.-kor
Érdekes, hogy nekem is ugyanennél a szolgáltatónál volt hasonló problémám. Szintén modemes netem volt, 10GB - os csomag, de egy év után korlátlan lett. Bár nem használtam többet, mint azelőtt, de túlszámlázások, forgalomkorlátozás stb minden egyes hónapban… Volt olyan, hogy csak az internetre fizettem 27 ezret… de ugye addig nem reklamálhatok, amíg ki nem fizettem…
Sajnos nem foglalkoznak azzal, mióta vagy hűséges fogyasztójuk, lehet 10 éves előfizetésed is, elfelejtik mennyit kerestek már rajtad és eszükbe sem jut, hogy mennyit veszítenek azzal, ha így kezelnek.
2010.02.26. 10:10 du.-kor
Le vagyok döbbenve. Lehet, hogy csak naív vagyok, de nekem is az lenne a természetes, hogy az elégedett ügyfélt megbecsüljem. Hadd vigye hírem.
2010.02.27. 11:44 de.-kor
Miért nem írtad le a szolgáltató nevét? Ha nyilvánosságra kerülnek ilyen szemétségek, érdekes mód rögtön találnak megoldást a problémákra.
2010.02.27. 3:22 du.-kor
@szgy - Mert a levélben az szerepel, hogy nem hozhatom nyilvánosságra. Én pedig tartom magam a szabályokhoz.
2010.02.27. 5:25 du.-kor
@Szabó Gábor - A saját leveledben gondolom nincs benne ez a kikötés, mégis kicsillagoztad. Ha meg tényleg nem akarod így, írj nekik egy nyílt levelet, hadd válaszoljanak nyíltan!
2010.02.27. 7:18 du.-kor
“Ügyfélközpontúság, rugalmasság, problémamegoldás
Hajrá Kkv-k, ez az amiben a multik soha nem lesznek jobbak! “
2010.02.27. 11:21 du.-kor
kkv-nél is tapasztaltam már bunkóságot (ennél jóval nagyobbakat is), nem hiszem, h ez összefüggne a cég nagyságával.
2010.02.27. 11:32 du.-kor
@tsabeeka - A multiknál mire egy egyedi igény elbírálásra kerül (ha nem azonnal elutasítják), addigra egy rakás döntéshozó asztalát megjárja az ügy. Ellenben a kkv-k rapid döntéshozói ezt mellőzik, és inkább cselekszenek.
2010.03.01. 1:25 du.-kor
A lényeg a szerződés, az a papír ami környezetbarát módon nagyon apró betűvel van írva és 20 oldalnyi szöveg kb. 2 oldalon elfér. Ez azért jó pont :) Viccet félretéve vannak azért felügyeleti szervek akik segítségedet kérheted, hisz mégis csak fogyasztó vagy. Ha a szerződésben benne van hogy csak kizárólag XP akkor csak kizárólag XP-vel tudod működtetni. Ha viszont nincs ez megkötve, vagy valami ügyes mondat megfogalmazva erre vonatkozóan akkor a szolgáltatás működéséhez szükséges feltételeket biztosítani kell. Azért a multik nem mindegyike a leszarom típus. Bosszantó, de az apró, apró betűs részletekben rejlik a lényeg. Sajnos egy multi nem hagyatkozhat arra, hogy egy kisvállalkozás arcról megismeri a nagybetűs ügyfélt. Szükségszerű rendszerben dolgoznia a rendszerek meg pedig tökéletességüknél fogva tökéletlenek.
2010.03.01. 1:33 du.-kor
Szia Gábor!
Felháborító a hozzáállásuk!
Nekem is elegem lett az egyikből!
Csak az irodájukban (és ezt komolyan mondom) három és
fél órát azaz majd fél napot kellett várni, mert nincs másik irodájuk a városban… miután kivártam az ügyfélszolgálatos csaj közölte, hogy ő még új és ez az ügy a kollégájáé, majd mutatott a szomszédjában ülőre tőle jobbra.
Lefehéredtem, elnéztem kínomban a másik irányba, ahol két üres ügyfélszolgálatos pultot is láttam… már meg sem kérdeztem, hogy miért üresek, mikor dugig van emberrel, többek között VEVŐKKEL az iroda.
Tulajdonképp a problémámat még le sem írtam, de hasonlóképp jártam, mint Gábor.
Másnap felmondtam az előfizetést, rámsózták a bekötés díját 37e forintot, de emberek: én voltam olyan boldog, hogy ennyi volt az ára, hogy megszabaduljak tőlük, hogy az valami eszméletlen!
Gábor, tulajdonképp azért írtam be, hogy ha tudod küldd el a samsung USB modem pontos típusát, mert lehet tudok hozzá drivert!
Üdv. mindenkinek.
2010.03.01. 1:35 du.-kor
Sajnos nem egy szolgáltatóra jellemző ez mentalaitás mindegyikre (bocs ha van kivétel) ha van
Ha hibáznak akkor rád verik a balhét, kötbért mindent Igazság az hogy ha , sokáig így megy, mi fogunk kikészülni nem ők, mindenben ki vagyunk szolgáltatva EZEK nem magyar cégek
Miért nem lehetünk mi itthon sok dologban magyar céggel kapcsolatban?
Hogy elégedett vagy-e vagy nem senkit nem érdekel fizetsz ez a lényeg
De meddig bírjunk illetve meddig tűrjük?
2010.03.01. 1:36 du.-kor
Én azért elmennék a fogyasztóvédelmisekhez, és ha törvénytelen az eljárás azonnal szerződést bontanék.
2010.03.01. 1:42 du.-kor
@Szabó Attila - Nem a multik ellen vagyok, hanem a kkv-k mellett. Használjuk ki, hogy a rendszer még nem “tökéletes”.
2010.03.01. 1:56 du.-kor
szerintem meg a bunkóság / hülyeség nem multifüggő. Ugyanezt kkv-től is láttam az elmúlt 2 hétben és én is hasonlóan komoly dolgot kértem: az egyébként elektronikusan vezetett bejelentéseimről kértem havi összefoglalót (egy egyszerű lista) az elmúlt 1 évről: hány darab, mennyi megoldási idő összesen és mennyi pénz öszesen havonta és mindöszesen.
El lettem küldve anyámba :)
2010.03.01. 1:59 du.-kor
Kedves Gábor!
Technikai hozzászólás:
Windows 7-es XP módjával talán használható a Samsung modem.
hxxp://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Virtual_PC
Üdv,
Belán Róbert
2010.03.01. 2:08 du.-kor
Szerintem Gábor azért írta le, hogy lássuk azt, hogy mivel kell legyőzni a kkv-nak a multikat. Érdemes néha pár száz ft feláldozni azért, hogy az ügyfeled elégedett legyen. A következő költéssel úgyis visszaadja.
2010.03.01. 2:14 du.-kor
Sziasztok!
Ez a monopol helyzet. Amikor csak egy maréknyi szolgáltató jut egy egész országra és majdnem mindenki használja őket (ill. mobiltelefonból már több van mint a lakosság), akkor az ügyfél elégedettség csak további problémákat okozna, mind az ügyfélszolgálatnak, mind pedig a cégnek.
Nekem ugyan ez volt a PCMCIA kártyámmal. mikor laptopot cseréltem a kártyahely Express-re változott.
Csere nem volt de “pénztide” helyzet igen. Rendkívül barátságos.
Vajon azzal lehet a baj, hogy ezt hagyjuk????
2010.03.01. 2:25 du.-kor
Gábor!
Nem értem miért vagy felháborodva?
M A G Y A R O R S Z Á G.
2010.03.01. 3:02 du.-kor
Kedves Gábor!
Roppant kellemetlen helyzetet mutattál be, de sok hozzászólóval egyetértve sajnos a kkv-k sem állnak még a helyzet magaslatán - pedig a te álláspontod szerint, amit magam is osztok - lehetne, kellene!
Sokkal jobb minőségű kiszolgálást, mi több figyelmességet és előzékenységet is tudhatnánk tanúsítani. Igen ám, de ehhez nem elég a vezetők részéről az igényesség - még ha törekszünk is rá - hanem azt az alkalmazottakkal is el kell azt tudni sajátítani. Nekik is vállalkozói szemléletmódot kellene tudni átvenni (meggyőződésem a multiknál is ezzel van a gond)! Nos itt kezdődnek a nehézségek!
Nem akarom saját nemzetünket ócsárolni (igaz a tények alapján nagyon dicsérni sem tudom), de ebben (is?) nagyon le vagyunk még maradva! Szerintem a jó munkavégzés ELSŐSORBAN belső igényesség és nem fizetés kérdése, bár kétségtelen az is hozzájárulhat. De a fizetés és a megbecsülés is csak egy-egy rész elem, ugyanis az igényesség nem fizetés (stb.) kérdése, hiszen az belűről fakad. A szemléletmód megváltoztatására pedig két évtized is kevésnek bizonyult a többségnél, mivel ez nem származás - értsd. magyar vagy nem - kérdése.
Mindössze egy jó hírünk van: Van még hová fejlődnünk!
2010.03.01. 3:02 du.-kor
Miért nem írtál szolgáltatót.
A nyilvánossággal lehet hatni, mikor egy-egy vezető meglátja, hogy a homáron ott a cégéről a kritikus cikk, akkor mindig történik valami!
Nyilvánosságot a saját védelmünkre!
2010.03.01. 3:06 du.-kor
Az alkalmazottak felkészítése témában ajánlom A vállalkozás mítosza című könyvet. Ott a szállodás példa pont erről szól.
hxxp://www.bagolyvar.hu/webshop/product/a-vallalkozas-mitosza,000009.html
2010.03.01. 3:28 du.-kor
Szia Gábor!
Sajnos én is jól megszívtam velük. :(
Szolgáltatót váltottam. Az előzőnél 1Gb-os csomagból simán kijöttem. Itt partnerkártyaként a 2Gb volt a legalacsonyabb lehetőség 3000-ért. A korábbi intenzitással voltam a neten, mégis valamivel több mint 3Gb /hogy lehetséges ez???/ lett az adatforgalmam. A 10Gb-os csomag került volna 6000-be, mégis kifizettettek velem több mint 30000-et. Az apró betűket én sem olvastam, de túlforgalmazás a régi szolgáltatónál is előfordult amíg kisebb csomagban voltam, egyszerűen a következő csomag díját számlázták. Persze kaptam smst-t, hogy elértem a 2Gb-ot/a miértjét máig sem értem/, de ki a fene gondolja, hogy büntetéssel díjazzák ha a szolgáltatásukat használom? Elhajtottak engem is. :(
Üdv:
Feri
2010.03.01. 3:45 du.-kor
Ugyanígy jártam, mint te, amikor XP-ről Win 7-re váltottam, csak nekem a T-Mobile-nál díjmentesen kicserélték a modemet, sőt modernebbet kaptam.
Időnként kapok telefonokat, hogy menjek át más szolgáltatóhoz, mert olcsóbban telefonálhatok, de tizenvalahány éve Westel/T-Mobile-nál vagyok, mert ha valamit el kell intéznem, akkor mindig simán és időnként gálánsan megy.
2010.03.01. 4:15 du.-kor
Tökéletesen igazad van a multikkal kapcsolatban. Mi is a férjemmel - igaz csak telefont - szerződést kötöttünk egy multi céggel. Konkrét kérdéseket tettünk fel,ugy gondoltuk konkrét választ kaptunk. Szerződést kötöttünk,végül kiderült, hogy félretájékoztattak. A szerződést a multi megszüntette, nekünk kellene 140.000 forintot fizetni, mert nem voltunk alaposak a szerződéskötéskor és nem olvastuk át a tö bbszáz oldalas szabályzatot. Jelenleg a Telefontársaságok főfelügyelőségénél van a dolog. Még nem tudjuk mi lesz. Hála Istennek nem minden multi ilyen inkorrekt. Csak sajnos mi kifogtuk. A TMobil korrekt és rugalmas.
2010.03.01. 4:47 du.-kor
Szerintem nem egy note-bookhoz, vagy egy szoftverhez veszünk mobil netet.
Ha a Tisztelt Szolgáltató ezt nem képes felfogni, akkor a fogyasztóvédelem lehet a megoldás.
Én a mobil netet több géphez is használom, így egy ilyen probléma teljesen megakasztaná a kollégák munkáját.
Én is T-Mobile előfizető vagyok, és eddig ezt mindig megoldották valahogy. Talán ezért nem mentem még másik szolgáltatóhoz a különféle akciókkor.
2010.03.01. 4:51 du.-kor
Én is hasonlóképpen jártam a kábeltévé szolgáltatóval. Én akkor is visszamondtam, pedig nekem is sokat kellet fizetni a szerződésbontásért. Velem ne szórakozzanak.
2010.03.01. 5:03 du.-kor
És ezek a “vevő központú” otrombaságok nem csupán a telefonos cégekre jellemzőek, sajnos szinte minden területen fellelhetők…
Nálunk, ma…
Nem férne ide panasz áradatom.
Minden esetre tanulságosak a fenti esetek.
Fentebb ezt írta valaki: …”sajnos mi kifogtuk.”
Egyetértek! Országosan, minden viszonylatban!
Nem vagyok pesszimista -általában- de ez jó irányban nem fog változni…
2010.03.01. 5:05 du.-kor
Az emberek oda mennek, ahol jobban kiszolgálják és törődnek velük. Egyszer a multiknál is észreveszik és rájönnek arra, hogy másképp kell hozzáállni a dolgokhoz. Most még nagyon nem érinti őket, de a következő nagyobb válságban aztán majd megnézhetik magukat.
2010.03.01. 5:14 du.-kor
Én a helyedben a Tékozló Homáron kezdenék, és ezt megírnám a levélben is.
Hallottam már nem egy olyan esetről, ahol a “Levelük a Tékozló Homár oldalon is közlésre kerül” mondattól zárt kapuk nyíltak meg, mint a villám. :)
2010.03.01. 7:22 du.-kor
Bob Proctor azt mondja: “Adj TÖBBET, JOBBAT, TÖBB embernek!”
“Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az,
ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők.” (Arie De Geus)
hxxp://www.befektetesi.hupont.hu
2010.03.01. 7:26 du.-kor
Egyetértek az előttem szólókkal. Sajnos ide jutottunk a multiknak adott állami kedvezmények után.
Csak zárójelben kérdezem: próbáltad a mobil programot XP módban futtatni, mert a Win7 tudja ezt. Ha igen bocsánat a kérdésért. A multi reakciója mindenképpen felháborító.
Egyébként a szolgáltatót én is megnevezném.
2010.03.01. 9:49 du.-kor
Jellemző ez a mentalitás Magyarországon.
A baj csak az hogy kkv-tól nem tudsz mobilinternetet venni. Egyébként 2 évre meg nem szabad előfizetni egyiknél sem, semmire.
2010.03.01. 10:30 du.-kor
Kedves Gábor!
Sajnálattal olvasom a bejegyzésedet. Nekem is volt egy igen kellemetlen élményem a DIGI Kft-vel, ahol is az internet hol működött, hol 2-3 órát egyáltalán nem. Hosszú huzavona, és műszaki egyeztetés után csak a jogi osztály maradt, akik nem voltak hajlandóak felvenni velem a kapcsolatot, és én meg így nem voltam hajlandó fizetni a szolgáltatást, hanem kerestem egy másik szolgáltatót.
A vége az lett, hogy egy év után egyszercsak egy bírósági fizetési meghagyást kaptam a bérelt irodánkra (amiről a tulajdonos mit sem sejtett), mert jogilag nagyon ügyesen körbevédték magukat ezekre az esetekre, ahol az ügyfélkezelés hasonlóan rugalmas volt.
Én pedig kisebb energiának találtam még ezek után is kifizetni a kb. 100 000 ft igénybe nem vett szolgáltatást, mint hogy az ügynek ebben a státuszában újabb jogi energiákat fektessek be azért, hogy nekem az ügyfélnek legyen igazam …
2010.03.01. 10:40 du.-kor
Kedves Gábor!
Döbbenetes, amit sugallnak: rontsa el, törje össze a modemjét és mivelhogy garanciás akkor a szervíz kicseréli majd, feltehetően egy olyanra, amit Windows 7-el is használni lehet…
Ügyfél-elégedettség lesz? Lesz! A “bötű” be van tartva? Be!
Elzavar ez a multi és sajnos ez az ország minden normális, “common sense”-el gondolkodót…
Szomorú.
2010.03.01. 11:12 du.-kor
@Szabó Gábor -
Ez az! Itt a lényeg!
2010.03.02. 10:14 de.-kor
A hozzászólók számát tekintve ennyien akár kezdeni is lehetne valamit. Azért ez már nem eyg-egy ügyfél.
2010.03.02. 12:59 du.-kor
OFF: Köszönöm a technikai tanácsokat!
2010.03.05. 12:54 du.-kor
Kedves Gábor!
Sok mindennel nem értünk egyet, akár csak te.Minden szolgáltató a saját érdekét nézi, tisztelet a kivétel.Sajnos ma egyre több kellemetlenséget hallani, csak azt felejtik el, ha mi vesszük igénybe a szolgátatásaikat akkor ők sem lennének.egy idő után már így állnak hozzá ahogy ezt leírtad, nem tudjuk bebizonyítani velük szemben az igazunkat.Én is mérgelődtem kaptam egy levelet tőlük, hogy egyoldalúan szerződést bontanak mert megszüntek, átvette őket más.Nekem májusig tart a hűségem náluk, közölték ha ez nekem nem felel meg meglehet szüntetni.Betelefonáltam közölték velem, igaz ők bontottak, de fizessek 50 ezer forintot, mert szól a hűségem.Kiszámoltam kb.25 ezer forint addig.Ők a dupláját érik tőlem, ha nem értek egyet velük.nem kell mondani mi volt a válaszom, hiszen nem én bontottam, azért hogy nekik meglegyen, mert ők a szolgáltatók mit képzelenek, azt mondta igen.Itt tart az ország, tele mocsokkal, alig várom leteljen máj.21.-én és megszakítom velük a kapcsolatot.Kivagyunk szolgáltatva a szolgáltatóknak.
2010.03.06. 9:43 du.-kor
Kedves Gábor !
Csak azt hiszik ?, hogy nagyok ahogy átverik az ügyfeleiket, megkötik a kezüket, és aztán a semmiért fizetünk.
Na itt jőn aztán a nagyságuk, átmegy csavarba, és hihetik hogy nagyok!, azok is lesznek a bepalizásban, mivel jól jövedelmező csalit gyártottak, gratula a ködös világukhoz.
Nagyon szomorú így kihasználnak bennünket.
Ne szórakozz velem eleget keseríteted életem nem unod még ????
Látod Gábor az én helyzetem még szarabb.
2010.03.11. 12:56 du.-kor
Hello!
Nem olvastam végig az összes hozzászólást, szóval lehet ezt a jótanácsot valaki más már elsütötte.
Varázsszó: Nemzeti Hirközlési Hatóság
A problémát levélben leírod nekik, ők pedig hivatalból eljárnak és kiviszgálják a panaszod. Tényleg, és Ingyen.
2010.03.11. 11:36 du.-kor
Hello!
Egy ismerősöm a T-vel és a Vodafone-al levelezett egy ideje…
A megoldás mindkét szolgáltatónál a nem fizetés volt, nem tudnak mit tenni, küldik-küldik a csekket és ennyi. Egy multinak sincs annyi kapacitása, hogy ennyi emberrel perre vigye az ügyet… A tartozás pedig, ha jól emlékszem pont a hírközlési törvény szerint, egy éven bellül elévül.
Ha gondolod írd meg mailben, a pontos modellszámát az eszköznek, és szívesen utánnanézek…
Üdv, András
2010.03.24. 11:05 du.-kor
A nem fizetést nem javaslom. A multinak nincs ideje perre vinni az ügyet, de egy adóságbehajtónak eladhatják (a névérték töredék részén), akik viszont hajlandóak utána járni, hogy ki nem fizet. Ráadásul a szerződés értelmében fizetni kellene, ilyenkor a törvény sem áll a kisember oldalán.
A Fogyasztóvédelem mellett az NHH bekapcsolását javaslom. Hivatali eljárással való fenyegetés esetén sokkal rugalmasabban kezelik az ügyet. Persze nem az ügyfélszolgálatra kell írni, hanem a ranglétrán sokkal feljebb.
A másik lehetőség egy saját, Windows 7 kompatibilis USB Modem beszerzése. Ennek előnye, hogy nem kártyafüggő, tehát bármilyen SIM kártyát bele lehet rakni, aminek mobil előfizetése van.