Orbán “Obama” Viktor, avagy a közösségi média és a politika viszonya 2010 januárjában

Egyre többet lehet hallani a 2010-es választások előkészületeiről. Szaporodnak a politikai elemzőműsorok, a cikkek. Találgatnak, hogy melyik pártnak mi lesz az üzenete. Ki lesz, aki az érzelmekre próbál hatni, ki lesz, aki a tényeket, számokat, statisztikákat helyezi előtérbe.

A héten több írás is megjelent arról, hogy a FIDESZ üzenet- és kampánymegvalósítás szempontjából is az Amerikában már bevált Obama utat fogja járni.

Az üzenettel és az offline résszel nem szeretnék foglalkozni. Ami számomra érdekes, és igencsak kíváncsian várt elem a kampányból, az az online megjelenés. Azon belül pedig a közösségi média lehetőségeinek kiaknázása.

Választás 2010

Az előző amerikai elnökválasztás ideje egybeesett a közösségi oldalak széleskörű elterjedésével (A kettő között nyilván van összefüggés). Ezt az Obama kampánystáb tökéletesen felismerte, és nagyszerűen ki is használta. Hihetetlen mennyiségű embert tudtak megmozgatni, és ezáltal önkéntessé tenni az internet segítségével.

Sorra alakultak a MySpace-en és a Facebook-on a rajongói csoportok. Jóval a kampány előtt, 2008 tavaszán már több mint 700 ezer tagot számlát az Obama Facebook rajongói klub. Természetesen rengeteg lokális csoport is megalakult, ahol egy-egy térség vagy település lakói fejezték ki szimpátiájukat. A tagok eszméletlen mennyiségben gyártották és terjesztették az Obama párti tartalmakat minden lehetséges csatornán keresztül.

Jöttek az Obama videók a Youtube-on, csiripek milliói a Twitteren, jegyzetek, képek, kvízek, szavazások a Facebook-on, és személyes blogokon.

Soha nem látott önműködő online gépezet szerveződött, ami mint tudjuk eredményre is vezetett. Azóta Obamának a Facebook-on több mint 7 millió rajongója, a Twitter-en pedig több mint 3 millió követője van.


Magyarország – Néhány hónappal a választások előtt

Ezek után nézzük, hogy mi várható itthon. Most tekintsünk el attól, hogy Amerika lakossága több mint 300 millió, és a teljes lakosság 65,2%-a használja az internetet. Nálunk ez a szám mindössze 39%.

5 magyar politikai párt jelenléte a közösségi médiában 2010. január 10-én

Választások és a közösségi média 2010 január

Kattintson a képre, és nézze meg az összesítő táblázatot!


A fenti összesítőből jól látható, hogy néhány hónappal a tavaszi választások előtt kicsit messze van még Amerika. Egységes és tudatos megjelenést egyik párt esetében sem fedeztem fel.

A korábban két meghatározó párt, az MDF és az SZDSZ nagy valószínűséggel a választásokon is epizodista lesz, csakúgy, mint a közösségi médiában. Ennél a két pártnál egy SZDSZ-es Youtube csatornától eltekintve sem az irányított, sem az önszerveződő kommunikációnak nincs semmilyen nyoma. Külön érdekes, hogy az SZDSZ esetében egyetlen pártoló Facebook csoport sincs, ellenben van egy “SZDSZ ellenesek” csoport 15 taggal.

Az MSZP nem sokkal jár a két előbb említett előtt. Az összességében 1394 tagot számláló netes közössége egy pár hónapja megjelenő új magyar celebével sem veszi fel a versenyt. Az MSZP-nek sem Youtube csatornája nincs, sem Twitter kommunikációja. Az egyetlen próbálkozás a Facebook-on történik, ahol szinte napi rendszerességgel osztja meg az mszp.hu-n megjelenő híreket. A reakciók viszont rendre elmaradnak. Az utolsó 10 bejegyzéshez egyetlen hozzászólás sem érkezett, és mindössze 1 ember nyomta meg a “tetszik” gombot.

A választásokon kétharmados többséget célzó FIDESZ csak második a képzeletbeli közösségi média dobogón.

A “központi” Iwiw és Facebook közösség mellett több regionális csoport is alakult. Az 5 legnagyobb Iwiw klub együttes tagsága meghaladja az 5000-et. De ez egyáltalán nem a rendszeres és tartalmas kommunikációnak köszönhető. Gyakorlatilag havi 1-2 bejegyzést publikálnak a Facebook-on, és egy év alatt 30 videót tettek közzé a Youtube csatornájukon. Ezeket összesen 85 028-szor nézték meg.
Az összes párt közül a Twitter-en a FIDESZ a legaktívabb a maga 800 csiripjével, bár a 46 követő igen kevés. Van még 3, a FIDESZ-hez köthető Twitter felhasználó, de ők még egyszer sem csiripeltek.

Az 5 párt közül egyértelműen a Jobbik fordítja a legtöbb figyelmet a közösségi médiára. A rendszeres és nagy mennyiségű központi kommunikáció mellett sok kisebb csoport is építi a tartalmat. A számokat tekintve minden tekintetben verik a 4 vetélytársat.

A “központi” Iwiw klub 7531 tagja, és az 5 legnagyobb klub együttes 14931 fős taglétszáma a többiekhez képest jelentősnek mondható. A Facebook-on naponta többször írnak, és még aktivitást is kiváltanak a rajongókból. Hasonlóan a FIDESZ-hez szűk, 10-20 fős hozzászólói és tetszésnyilvánító tábor produkálja az interakciók 90%-át.

A Jobbik talán a legjobban a videók területén emelkedik ki. Az összes megtekintés több mint 2 200 000 volt 10 hónap alatt. A Youtube csatornának ráadásul magyar mércével mérve sok, 753 követője van.

A Twitter-en is próbálkoznak, bár a 19 felhasználó vajmi keveset ér, ha összesen 107-et csiripel, és 250 követővel rendelkezik.

A Twitter eredménytelensége egyébként mind az 5 pártnál általános. Sem a pártszintű, sem a személyes profilok nem tudnak követőket toborozni, még akkor sem, ha aktívak (FIDESZ).


El is értünk a személyes jelenlétig.

Itt 6+1 embert vizsgáltam. Mivel az SZDSZ nem indít miniszterelnök jelöltet, így őket nem képviseli senki. Az MSZP-ből és a Jobbikból viszont a jelenlegi miniszterelnök és a legismertebb arc is bekerült a listába.

Személyes jelenlét vonatkozásában egyértelműen kiemelkedik Orbán Viktor, akinek Iwiw-es és Facebook-os rajongóinak száma megközelíti a 3800-at. Bajnai Gordon, Mesterházy Attila, Vona Gábor és Bokros Lajos esetében sem találtam Iwiw klubot vagy személyes oldalt. Viszont mind a négyen fellelhetőek a Facebook-on. Kommunikáció tekintetében egyedül Bokros Lajos profilja lóg ki a sorból, ugyanis ő (vagy az ő nevében író) 2009. március óta inaktív, míg a többiek hetente többször osztanak meg infókat.

Orbán Viktor személyi kultuszával egyedül Morvai Krisztina tarthat lépést, a maga 1523 fős Iwiw + Facebook rajongótáborával. Kettőjük között különbség, hogy amíg Orbán Viktor saját maga kezeli a profilt, és ír, addig Morvai Krisztina helyett ezt a rajongók teszik.

Minden kétséget kizáróan saját néven csiripelő politikust nem találtam. És bár több Orbán Viktor is fellelhető, biztosan nem tudom ki a valódi, ugyanis egyiküknek sem volt még egy tweet-je sem.


Összességében nem hiszem, hogy nagyot kockáztatok azzal, ha kijelentem, hogy 2010-ben nem a pártok és politikusok internetes jelenléten fog múlni a választások kimenetele. Sőt az internet penetráció ismeretében talán még 2014-ben sem lesz számottevő a befolyás.


2010.01.11. 13:52
A bejegyzés közzététele után kiegészítettem a felmérést az LMP adataival.

A számok igen tekintélyesek ebben a mezőnyben. Az LMP rendelkezik a legtöbb Twitter követővel, és messze a legaktívabb Facebook táborral is. Ami érdekes velük kapcsolatban, az a központosított kommunikáció. A Fb profilon nem több csoportban kevés adminisztrátorral, hanem egyben 12-vel dolgoznak.
Ossza meg! Lájkolja! Plusszolja!Csiripelje! Pinelje! Szóljon hozzá!

40 hozzászólás a(z) “Orbán “Obama” Viktor, avagy a közösségi média és a politika viszonya 2010 januárjában” bejegyzéshez

  1. Szabó GáborSzabó Gábor Szerző

    Ezt a bejegyzést nem politikai vitaindítónak szánom. Mindenkit kérek, hogy a hozzászólásoknál maradjon a témánál, és ahogy eddig is itt a blogon mellőzzük a politikát! Köszönöm!

  2. x19Norbert85x

    Le a kalappal, nem kis idő lehetett.

    Nagyon kíváncsi vagyok, hogy Mo- n is beválik e ez a stratégia. Igazából azért nehéz megítélni, mert nálunk amúgy is Obama tűnik a befutónak. De remélem később látunk ebből számokat.

    Mindenesetre még egyszer gartulálok.

  3. Vida Ági

    Szuper kis összefoglaló, köszi 🙂

    Még annyit kiemelnék, hogy bár nem nagy párt, de érdemes megnézni az LMP netes tevékenységét, Facebook rajongói klubbal (http://www.facebook.com/lehetmas) és aktívan a Twitteren (http://twitter.com/lehet_mas)
    Ezenkívül Kóka János is egészen aktív Twitteren (http://twitter.com/kokajanos) és Youtube-on is (http://www.youtube.com/user/kokamera)

    Szili Katalin is fentvan Twitteren, de nem túl aktív és nem saját névvel (http://twitter.com/hellopecs)

    A 168 órában volt erről egy összeállítás pár hónapja (sajnos a weben nincs fent az egész cikk, pedig érdekes összeállítás volt: http://www.168ora.hu/itthon/politika-kozossegi-oldalak-twitter-facebook-youtube-iwiw-41594.html)

  4. Thoer

    Szerintem semennyire nem fogja befolyásolni a végeredményt az online jelenlét. Egyfelől az elmúlt évek eseményei miatt a mostani választás a közvélemény szemében lefutott meccs, másfelől a magyar lakosság internetérzékenysége még mindig minimális. Az offline média véleményformáló túlsúlya egyelőre kétségbevonhatatlan itthon. Mondom ezt úgy, hogy én magam szinte csak online tájékozódok, maximum rádióból.
    Azt is nehezen tudom elképzelni, hogy itthon arról fognak szólni a híradóban, hogy OV mit publikált a facebookon, erre szerintem itthon egyfelől nincs igény, másfelől az offline világ kétszer is meggondolja, hogy weboldalt hirdessen-e.

  5. HH

    ja, hat eleg nagy szarvashiba volt kihagyni az lmp-t, ami ketsegtelenul a legjobb szamokat produkalja facebookon es twitteren is. az online ep-valasztasi kampany amugy megmutatta h pontosan mire is jo ez az egesz, es legfokepp: hogy mire nem.

    ezzel egyutt nem hinnem, hogy a kovetok/rajongok szamabol kellene lemerni h kinek mennyire eros az online jelenlete, ki mennyire erosen tudja hasznalni a webet.

  6. $Norbert$

    Szuper tanulmány, rengeteg munkával. Ez az, amit én is elismerek. Ez ami az én én értékrendem. Köszi Gábor!

  7. Villányi Balázs

    Nagyon klassz cikk Gábor! Gratulálok!

    Valamennyire van rálátásom a egyik másik párt marketing tevékenységére, és egyszerűen nem értem, hogy miért ennyire bénák!

    A Fidesz simán ki tudna alakítani egy 1.000.000-os online adatbázist. Abból azért több jönne össze mint 76 Twit követő, vagy néhány száz FB rajongó.
    Az online mediával olyan választói réteget lehet elérni, akiket mással nem. Közel 400.000 első választó nem nagyon olvas politikai sajtót. Velük azért érdemes foglalkozni. Meg azután milliárdokat fognak elkölteni a pártok offline reklámra, ez meg szinte ingyen van.
    Nagyon igaz: Yes we can és The change we need.
    Persze azt se felejtsük el, hogy Obama stábjában benne volt a Facebook egyik alapítója. Ő hozta létre my.barackobama.com oldalt.

    Aki még nem látta volna nézze meg Obama klipjét:
    http://polmarketing.blog.hu/2008/11/05/a_legjobb_obama_reklamfilm

    Szuper!

  8. Derzsi Sándor

    Sziasztok!
    Úgy látom, hogy jó magyar szokás szerint nem tudunk túllépni a politizáláson, még akkor sem, ha a témavezető erre külön megkért bennünket! Azt látom, hogy Gábor nagyon jól szemmel követi azt, amivel foglalkozik, és hol is lehetne legjobban megfogni, mint a választásoknál, hiszen rendszerint egy egész országhoz szól (egy jó nagy közösség), és mindenkinek joga és érdeke a közös döntés meghozatala, mivel a saját bőrén fogja érezni, hogy mit v(t)ett.
    Kedves Gábor! Azt hiszem, minden érthető, és világos, ha egy másodpercre sikerül félretenni a politikát, és elfelejteni, hogy miről is szól a kimutatás, akkor nagyon jól látszik, hogy mit akarsz nekünk megmutatni, és ráadásként, teljesen ingyen, hogy hol érdemes tovább értékesíteni!!! (akinek van szeme az lát!)
    Köszönettel. (elkezdtem regisztrálni a facebookra)

  9. MIEP

    Hol marad a MIÉP? Mi van a jól bevállt elhallgatási stratégiával?
    A weben is műküdik? Nem írunk a MIÉP-ről és már nem is létezik a MIÉP?
    Reklámozzuk továbbra is a senkinek sem kellő bukott minisztereket?

  10. soosviki

    Szépen fejlődtek a pártok a tavalyelőtti Internet Hungary óta (ott pont az Obama-féle stratégiát hasonlítottam össze a magyar politikusok online teljesítményével).
    Akkor még Gyurcsány próbált élen járni a blogjával közösségi média terén (emlékeztek mekkora hír volt amikor elkezdett blogolni?), de ahogy látom, az MSZP durván le van maradva.
    Meglepődtem a Jobbik teljesítményén, durvák az adataik, az LMP-től pedig elvártam hogy élen járjanak közösségi média terén.
    Izgalmas lesz figyelni, hogy ki mennyire használja ki majd az online eszközöket – bár nagy hatásuk nem hiszem, hogy lesz a szavazások végeredményére. Nehéz mérni a "konverziót is".

    Azért csak figyeljük, melyik párt hogyan fogja "tolni a kontentot" 🙂

  11. fabos

    Messze vagyunk tőle mikor az ókori szónk felállt a hordóra és mondata a magáét. Vagy még 935619sem?

  12. BaluKapitány

    @Thoer – lehet, hogy pont egy OV facebook publikációra lenne szükség, hogy az RTL Klub bemondja az esti hírekben és akkor megfordulna a helyzet… csak lehet, hogy az RTL-nél sem hülyék ülnek, hogy majd a facebookot reklámozzák, mint hírforrást, ahol azonnal értesülhetsz a dolgokról, mint a saját híradójukat nem ritkán 12-18 órás késésekkel…

  13. Szelektív.HU

    Ezekről a közösségi portálokról születhetne egy okos e-book, ami a kezdeti lépésektől, az apró trükkökig leírná a teendőket. Én biztos vevő lennék rá.

  14. MIEP

    @Szabó Gábor

    a közösségi médiában?

    akkor itt a lehetőség, hogy párhuzamot vonj(unk) USA média és a magyar média között: USA-ban is csak két párt között lehet választani, ami lényegében egy: mindkettő felett ugyanaz a gazdasági háttér gyakorolja a hatalmat.

    Magyar médiának ki a tulajdonosa?

    Kérdés: muszáj-e a nagy médiákat követni "másolni" az általuk kialakított trendeket vagy lehet egy harmadik utat is választani?

    ha egy média létrehoz (most vonatkoztassunk el a politikától:legyen az ) egy női magazint, akkor létrehoz másik négyet is mellé, hogy csak a saját lapjai közül lehessen válogatni (monopolhelyzetben levő egyeduralkodó lesz), és amikor ténylegesen fellép egy konkurens, akkor az statisztikai alapon a torta 1/6 részéből részesedhet, a valóságban pedig hamar lenyomják.

    Ha a ballib érdekcsoport : MSZP, SZDSZ , LMP és magát jobboldalinak mondó MDF és Jobbik gazdasági érdekcsoportulás ellen bejön egy konkurencia azt kvázi hamar elnyomják, és ha ráadásul pénze sincs, akkor tiszavirág életű lesz a konkurencia.

    Webes témakörben: ha indítasz egy weboldalt, akkor érdemes 4-5 bloggal site-al megtámogatni, de erről biztos többet tudnak a SEO verseny résztvevői.

  15. Szabó GáborSzabó Gábor Szerző

    @MIEP
    A közösségi média alatt nem a hírportálokat értem, hanem a netes közösség által épített tartalmakat, úgy mint a Facebook, Iwiw, Twitter és a Youtube.

    Ezekre nincsenek, nem lehetnek befolyással az erőssebb pártok vagy a kormány vagy gazdasági érdekek.

  16. Kismődiné

    Remek összeállítás! Ezzel is megbizonyosodott bennem az internet és a közösségi oldalak erejének beláthatatlan szerepe!
    Köszönöm Gábor!

  17. MIEP

    @Szabó Gábor

    Nem teljesen értek egyet: pár hónapja arról olvashattunk az index.hu-n, hogy az izraeliek bloggereket toboroznak…
    és ez már nyilvánosan bevallot.

    Személy szerint számos Nike által fizetett forumozóval találkoztam,
    a nyilvánvalóan témában járatlan fizetett forumozókat a közönség rögtön kiutálta, de
    a cég jelenleg is üzemeltett egy olyan oldalt, ahol "fizetett" bloggereket alkalmaznak az általuk forgalmazott termékhez kapcsolódó sportágban.

    azaz konkrétan a Te szavaiddal "közösségi" oldalt tartanak fent!

    Gondolod, hogy a politikában nincs ilyen?

  18. Szabó GáborSzabó Gábor Szerző

    @MIEP
    Nem egyről beszélünk. Itt a blogon én bármikor írhatok olyan hozzászólást, ami arra tereli a témát, amerre én szeretném. Ha valaki nem tetszik, akkor álnéven leszólhatom. Ez egy blog, ahol a szerkesztőnél van a kontroll.

    Bízom benne, hogy a Facebook és a Twitter információáramlására nincs befolyással a kormány. Ha én megírom Twitteren, hogy az új Nike cípőm 2 hét alatt szétesett, akkor az talán hatással lesz az olvasókra. Nincs az a Nike blogger, aki cenzúrázni vagy moderálni tudná a kijelentésemet.

    Ez az óriási különbség.

  19. iii

    Az LMP Youtube adatai hibásak. A Total Upload views kellett volna beírni, ami 155000, így a Jobbik után a második.

  20. Forgács Mariann

    Nagyon jó írás lett!
    Kíváncsi vagyok, hogy a következő hetekben hogyan változnak ezek a számok. Engem éppen ma talált meg twitteren a Jobbik…

  21. K. Krisztián

    Helló! Azt írod Gábor, hogy:

    “nem hiszem, hogy nagyot kockáztatok azzal, ha kijelentem, hogy 2010-ben nem a pártok és politikusok internetes jelenléten fog múlni a választások kimenetele.”

    Én is így vagyok ezzel. “Kis” hazánkra nem érvényes az mint Amerikában. Itt a (fő) politikusok 90%-a ismert és nem nagyon van szükség online eszközökre ahoz, hogy népszerűsítsék maguk. Amerikában el kell juttatni ahoz a sok emberhez az új arcokat, amire talán legnagyszerűbb a net. Nálunk ha új politikai szereplő feltűnik elég ha a RTL klub esti híradójába 2-3 napon keresztül mondanak róla valamit, máris ismertté válik. Az internetnek iwiwestől facebookostól biztos lesz hatása a választásokban és a kampányban, de nem fog nagy szerepet játszani én is azt gondolom.

  22. TanárÚr

    K. Krisztián,
    Én pedig pont azt gondolom, hogy bizonyos pártoknak igenis ez az egy lehetőségük marad. Ahogy te is írtad, a FŐ politikusok 90%-a ismert, de nem tudom miért tetted zárójelbe a “fő” szót, mikor a lényeg pont azon van. Azok az egyéb – nevezzük őket a te definíciód szerint “kevésbé fő”-nek – politikusok, akiknek propagálásához nem fűződik érdeke az RTL kLub-szerű offline médiumoknak, meg fogják próbálni a kompenzálást az egyetlen szabadabb csatornán, vagyis a neten. Egyébként amiről beszélek, azt pontosan alá is támasztják a Gábor által készített elemzések.
    Vagyis azt gondolom, nem helytálló az a megállapításod, hogy nem fog nagy szerepet játszani az internet, mivel a jelenleg második helyért igencsak versenyben levő, ezáltal legnagyobb ellenzéki párt címre pályázó Jobbik szinte kizárólag az internet segítségével jutott/juthat el erre a szintre.
    Persze a szituáció totálisan különbözik Obama lehetőségeitől, aki úgy használta az internetet hatékonyan, hogy közben offline-eszközök is rendelkezésére álltak. De a végeredményt emiatt kár lenne nem észrevenni.
    Ha az a konklúzió, hogy jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a győztes kilétét nem az online jelenlét fogja meghatározni azzal egyetértek. De hogy nem fog nagy szerepet játszani a választások eredményében, azzal semmi esetre sem, mivel 15-20% (perpill) léte vagy nem léte azért nem mindegy. Egy lépcsőfok lehet, ami alapján négy év múlva már mindenki bátrabban indul majd ebbe az irányba..

  23. spinant

    A network.hu-n a fidesz közösségében 167 tag van és heti aktivitás van, az mszp közösségben 169 tag van és szinte óránként van aktivitás. Az lmp-nek van ugyan közössége de elenyésző taggal (a network inkább a 35+ korosztály), az szdsz itt se nagyon látható, a jobbik közösségében 243 tag van és napi aktivitás van.

  24. Google Pártfigyelő

    Épp akartam szólni, h az LMP-t nem ártana hozzávenni, akár az +1Ft-os “Obamás” pénzgyűjtésük, akár a szintén Amerikából adaptált “Don’t Vote” kampányuk miatt. De látom, már megvolt a kiegészítés.

    Két linket ajánlanék ebben a témában. Az egyik egy Twitter-felmérés:
    http://www.marketingmask.com/2009/12/otparti-parlament-lmp-es-szdsz-bent.html
    A másik pedig a pártok nem közösségi, de online médiában való megjelenéseiről:
    http://partfigyelo.bitfeldolgozo.hu/

  25. Honffy Győző

    A Vállalkozók Szövetsége(VSZ) , kicsit kimaradt az elemzésből.

    1.A Vállalkozók Szövetsége(VSZ) már 2008.július végén 32.700 fős közösséggel rendelkezett az IWIW-en, mikor ezt megelégelve kitörölték a párt baráti körét.Más pártok sugallatára. (többé nem nyitott rajtuk klubot, de feljelentette Németországban is a T-Com-ot. Ennek okán szűnt meg az IWIW KFT és vette át az Origo az IWIW-et.

    2. A TWITTER-en a VSZ-nek van hasonló mennyiségű követője mint az LMP-nek.

    3. A MYVIP-en a Vállalkozók Szövetségének 2 milliós klub rendszere van., közel 60 klubban.Zömében Gosztonyi Vera neve alatt futtatják, mert jogiszemély nem tarthat klubot fenn. Innen hetente 2 millió körüli hírlevél megy ki a Vállalkozók Szövetségétől.
    Itt is akadoznak a kiküldések, mert más pártok nyomást gyakoroltak a Generál Média Kft-re.(Myvip tulaj) Ezért a VSZ büntetőfeljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen és a készülő választási csalás miatt is bejelentésekkel él.(akadályozzák a 3 év alatt kiépített network-jét.

    4.A VSZ más (új) közösségi portálokon is építi csapatát.pl: http://www.galaxywiw.com
    Tehát egymagának nagyobb networkje van mint a többi pártnak együttvéve, immár évek óta, bár a többi (nagyobb) párt politikai és gazdasági kapcsolataival, minden szinten akadályozni próbálja a VSZ sikereit.

    5. A VSZ tipikus interneten építkező párt. A fenntieken kívül ,még milliókkal tart kapcsolatot saját és partneri rendszerin keresztül. (mellékelem a portfoliójukat)

    A VSZ 176 körzetben állít jelölteket.

    Ennyit akartam hozzá fűzni, hogy a kép valós legyen.

  26. TanárÚr

    Hát most nem szándékozom kitérőt tenni olyan “malőrök” irányába, mint ami a VSZ twitter-lapján látható kis i-vel írt “Isten” szó, viszont fölöttébb meglepett, hogy egy ilyen nagyon beharangozott szövetség (milliós körlevél-számok, stb) internetes honlapján az alexa.com gyakorlatilag nem mutat ki értékelhető látogatottságot.. A napi látogatók száma 10 alatt van…
    Pedig egy átalad interneten építkező pártnak mondott képződménytől ez mindenképp érdekes… 🙂
    Nem Gábor védelmében mondom, de akár abban is mondhatnám…

  27. Szabó GáborSzabó Gábor Szerző
    Történelmi pillanat a blog életében. Tiltom a hozzászólás lehetőségét. A moderációs sor már tele van politikai kampányszövegekkel, és engem minősítő hozzászólásokkal. Érthetetlen számomra, hogy egyesek nem tudják felfogni, hogy ennek a bejegyzésnek a témája nem a politika, hanem a közösségi média.

Hozzászólások lezárva.