PPC hirdetés
A látogatottságnövelési technikák közül talán a PPC hirdetés az, ami leginkább megosztja a weboldal tulajdonosokat.
Az egyik táborba tartoznak azok, akik elhatárolódnak a használatától, és meg vannak győződve, hogy ez az egész csak a hirdetési rendszerek tulajdonosainak jó. Általában ők olyanok, akik soha nem használták ezt a technikát, vagy csak belekóstoltak, de mindenféle előzetes felkészülés, és tájékozódás nélkül. Ebben az esetben pedig szinte garantált a kudarc.
A másik táborba azok tartoznak, akik már el sem tudják képzelni, hogy enélkül a forgalomnövelő technika nélkül létezzenek. Ők azok, akik időt fordítottak a tervezésre, és pontosan tudják, hogy mit akarnak elérni.
A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések sajátossága, hogy a hirdetés költsége a hirdetésre történő kattintáskor jelentkezik. Tehát a hirdetés díja nem attól függ, hogy mennyi ideig fut egy kampány, vagy hogy mennyiszer jelenik meg a hirdetés, hanem kizárólag attól, hogy hányszor kattintanak rá. A legismertebb PPC rendszer itthon a Google AdWords, az ETARGET és a feljövőben lévő Facebook.
Ezek között a hirdetések között is több csoport van, íme a 3 legismertebb.
A keresőhirdetés. Ezek azok, amik a Google organikus találatai felett és mellett jelennek meg. Ha például rákeresel az „autóhitel” kifejezésre, akkor az arra a szóra hirdetők fognak megjelenni.
Az AdWords hirdetés a Google-ben (kép)
A tartalmi hálózatos hirdetés, ami híroldalakon, portálokon, blogokon a tartalommal összhangban jelenik meg. Tehát ha egy oldalon a téma a Queen együttes, akkor nagy rá az esély, hogy a hirdetés is a Queen-nel kapcsolatos. Ilyen megoldás az AdWords-ben és az ETARGET-ben is elérhető.
Az AdWords hirdetés a tartalmi hálózaton (kép)
Az ETARGET hirdetés (kép)
A felhasználókra célzott hirdetés. Ennek a feltétele, hogy a hirdetési rendszer rendelkezzen az oldalon böngésző felhasználóról megfelelő adatokkal. Ez lehet kor, nem, családi állapot, tartózkodási hely, iskolai végzettség vagy érdeklődési kör is. Ezek alapján tudsz Te, mint hirdető célcsoportot meghatározni. Ezt a fajta hirdetési módszert a Facebook kínálja.
A Facebook hirdetés (kép)
Pontos célzási lehetőség
A PPC legnagyobb előnye az, hogy eszméletlenül pontosan lehet vele célozni. A kulcsszavakkal és a szűrési feltételekkel a célcsoportodhoz tudod eljuttatni az üzenetedet.
Például a Google keresőben megcélozhatod azokat, akik a „Pécsi fallabda pálya” kifejezésre keresnek, vagy a Facebook-on hirdethetsz a 20 és 35 közötti sport iránt érdeklődő pécsi férfiaknak.
Jól tervezhető kampányok
Ennél a látogatottságnövelési formánál is - mint minden másnál -, elengedhetetlen a tervezés. Viszont, ha az alapok rendben vannak, akkor nagyon jól tudod tervezni a bevételeket. Hiszen pontosan tudod, hogy mennyi az az összeg, amit elkölthetsz egy ügyfél megszerzésére. (Ugye pontosan tudod?) Tudod, hogy 1000 látogatódból átlagosan mennyi lesz ügyfél. Azaz tudod, hogy milyen az oldalad konverziós aránya. (Ugye tudod, hogy milyen az oldalad konverziós aránya?)
A probléma legtöbbször az szokott lenni, hogy a kattintási költségek sokkal magasabbak, annál mint amilyenek lehetnének. Ennek következtében az egy ügyfélre eső hirdetési keret átlépi a megengedettet. Ez azért van, mert nincsenek meg az alapok. Fontos tudni, hogy a kattintási költséget több tényező is befolyásolja. Számít a hirdetés szövege, számít a céloldal szövege, számít a hirdetés és a céloldal relevanciája, számít a kiválasztott kulcsszavak és a hirdetés szövegének kapcsolata, és még sorolhatnám. Ha ezek nincsenek megfelelően összehangolva, akkor a kattintási díj az elérhető többszöröse is lehet.
Egy jól összerakott hirdetési stratégia esetén, pontosan tudni fogod, hogy 100 elhirdetett forint mennyi profitot fog eredményezni.
Tesztelés gyorsítása
A látogatottságnövelésen túl abban is a segítségedre lehet egy PPC kampány, hogy teszteld az újításaidat. Ha például egy nagy kampányra készülsz, aminek a keretein belül a partnereid a saját címlistájukra kiküldenek egy levelet, amiben van egy link, ami a Te oldaladra visz azzal a céllal, hogy átiratkozzanak hozzád. Tehát ha van egy ilyen kampány, de előtte még tudni akarod, hogy a 2 feliratkoztató oldalad közül melyik teljesít jobban, akkor nagyon gyorsan tesztelheted PPC hirdetésekkel. Nem kell mást tenned, csak az email kampány előtt pár napig futtatni a hirdetéseket, és eljuttatni a két különböző verzióra a látogatókat. Ha ez megtörtént, utána pontosan fogod látni, hogy ha az „A” verzió 22%-os, míg a „B” 31%-os konverziót produkált, akkor az email-ben a „B” verzióra mutató linket kell elhelyezni.
Érdeklődés felmérése
Tökéletesen alkalmazhatóak a PPC hirdetések akkor is, ha még csak ötlet szinten van meg valami a fejedben. Ha például kitalálsz egy új szolgáltatást vagy terméket, aminek a létjogosultságát szeretnéd felmérni, akkor készíthetsz egy egyszerű aloldalt egy űrlappal, és odairányíthatod a hirdetésekkel a látogatókat. A megfelelő kérdéseket feltéve ki tudod deríteni, hogy megéri-e egyáltalán belekezdeni a szolgáltatás vagy a termék fejlesztésébe.
Tehát ha hajlandó vagy időt szánni arra, hogy elsajátítsd a PPC hirdetési technikák elengedhetetlen alapjait, illetve arra, hogy megtervezd a kampányaidat, akkor biztos vagyok benne, hogy Te is abba a csoportba fogsz tartozni, aki el sem tudja képzelni az internetes bizniszt enélkül az ügyfélszerzési technika nélkül.
Kapcsolódó linkek
Google AdWords - http://adwords.google.hu
ETARGET - http://www.etarget.hu
Facebook - http://www.facebook.com/advertising/
Az egyik táborba tartoznak azok, akik elhatárolódnak a használatától, és meg vannak győződve, hogy ez az egész csak a hirdetési rendszerek tulajdonosainak jó. Általában ők olyanok, akik soha nem használták ezt a technikát, vagy csak belekóstoltak, de mindenféle előzetes felkészülés, és tájékozódás nélkül. Ebben az esetben pedig szinte garantált a kudarc.
A másik táborba azok tartoznak, akik már el sem tudják képzelni, hogy enélkül a forgalomnövelő technika nélkül létezzenek. Ők azok, akik időt fordítottak a tervezésre, és pontosan tudják, hogy mit akarnak elérni.
Mi is az a PPC hirdetés?
A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések sajátossága, hogy a hirdetés költsége a hirdetésre történő kattintáskor jelentkezik. Tehát a hirdetés díja nem attól függ, hogy mennyi ideig fut egy kampány, vagy hogy mennyiszer jelenik meg a hirdetés, hanem kizárólag attól, hogy hányszor kattintanak rá. A legismertebb PPC rendszer itthon a Google AdWords, az ETARGET és a feljövőben lévő Facebook.
Ezek között a hirdetések között is több csoport van, íme a 3 legismertebb.
A keresőhirdetés. Ezek azok, amik a Google organikus találatai felett és mellett jelennek meg. Ha például rákeresel az „autóhitel” kifejezésre, akkor az arra a szóra hirdetők fognak megjelenni.
Az AdWords hirdetés a Google-ben (kép)
A tartalmi hálózatos hirdetés, ami híroldalakon, portálokon, blogokon a tartalommal összhangban jelenik meg. Tehát ha egy oldalon a téma a Queen együttes, akkor nagy rá az esély, hogy a hirdetés is a Queen-nel kapcsolatos. Ilyen megoldás az AdWords-ben és az ETARGET-ben is elérhető.
Az AdWords hirdetés a tartalmi hálózaton (kép)
Az ETARGET hirdetés (kép)
A felhasználókra célzott hirdetés. Ennek a feltétele, hogy a hirdetési rendszer rendelkezzen az oldalon böngésző felhasználóról megfelelő adatokkal. Ez lehet kor, nem, családi állapot, tartózkodási hely, iskolai végzettség vagy érdeklődési kör is. Ezek alapján tudsz Te, mint hirdető célcsoportot meghatározni. Ezt a fajta hirdetési módszert a Facebook kínálja.
A Facebook hirdetés (kép)
A PPC hirdetés 2 legnagyobb előnye
Pontos célzási lehetőség
A PPC legnagyobb előnye az, hogy eszméletlenül pontosan lehet vele célozni. A kulcsszavakkal és a szűrési feltételekkel a célcsoportodhoz tudod eljuttatni az üzenetedet.
Például a Google keresőben megcélozhatod azokat, akik a „Pécsi fallabda pálya” kifejezésre keresnek, vagy a Facebook-on hirdethetsz a 20 és 35 közötti sport iránt érdeklődő pécsi férfiaknak.
Jól tervezhető kampányok
Ennél a látogatottságnövelési formánál is - mint minden másnál -, elengedhetetlen a tervezés. Viszont, ha az alapok rendben vannak, akkor nagyon jól tudod tervezni a bevételeket. Hiszen pontosan tudod, hogy mennyi az az összeg, amit elkölthetsz egy ügyfél megszerzésére. (Ugye pontosan tudod?) Tudod, hogy 1000 látogatódból átlagosan mennyi lesz ügyfél. Azaz tudod, hogy milyen az oldalad konverziós aránya. (Ugye tudod, hogy milyen az oldalad konverziós aránya?)
A probléma legtöbbször az szokott lenni, hogy a kattintási költségek sokkal magasabbak, annál mint amilyenek lehetnének. Ennek következtében az egy ügyfélre eső hirdetési keret átlépi a megengedettet. Ez azért van, mert nincsenek meg az alapok. Fontos tudni, hogy a kattintási költséget több tényező is befolyásolja. Számít a hirdetés szövege, számít a céloldal szövege, számít a hirdetés és a céloldal relevanciája, számít a kiválasztott kulcsszavak és a hirdetés szövegének kapcsolata, és még sorolhatnám. Ha ezek nincsenek megfelelően összehangolva, akkor a kattintási díj az elérhető többszöröse is lehet.
Egy jól összerakott hirdetési stratégia esetén, pontosan tudni fogod, hogy 100 elhirdetett forint mennyi profitot fog eredményezni.
Amiben még segíteni tud
Tesztelés gyorsítása
A látogatottságnövelésen túl abban is a segítségedre lehet egy PPC kampány, hogy teszteld az újításaidat. Ha például egy nagy kampányra készülsz, aminek a keretein belül a partnereid a saját címlistájukra kiküldenek egy levelet, amiben van egy link, ami a Te oldaladra visz azzal a céllal, hogy átiratkozzanak hozzád. Tehát ha van egy ilyen kampány, de előtte még tudni akarod, hogy a 2 feliratkoztató oldalad közül melyik teljesít jobban, akkor nagyon gyorsan tesztelheted PPC hirdetésekkel. Nem kell mást tenned, csak az email kampány előtt pár napig futtatni a hirdetéseket, és eljuttatni a két különböző verzióra a látogatókat. Ha ez megtörtént, utána pontosan fogod látni, hogy ha az „A” verzió 22%-os, míg a „B” 31%-os konverziót produkált, akkor az email-ben a „B” verzióra mutató linket kell elhelyezni.
Érdeklődés felmérése
Tökéletesen alkalmazhatóak a PPC hirdetések akkor is, ha még csak ötlet szinten van meg valami a fejedben. Ha például kitalálsz egy új szolgáltatást vagy terméket, aminek a létjogosultságát szeretnéd felmérni, akkor készíthetsz egy egyszerű aloldalt egy űrlappal, és odairányíthatod a hirdetésekkel a látogatókat. A megfelelő kérdéseket feltéve ki tudod deríteni, hogy megéri-e egyáltalán belekezdeni a szolgáltatás vagy a termék fejlesztésébe.
Tehát ha hajlandó vagy időt szánni arra, hogy elsajátítsd a PPC hirdetési technikák elengedhetetlen alapjait, illetve arra, hogy megtervezd a kampányaidat, akkor biztos vagyok benne, hogy Te is abba a csoportba fogsz tartozni, aki el sem tudja képzelni az internetes bizniszt enélkül az ügyfélszerzési technika nélkül.
Kapcsolódó linkek
Google AdWords - http://adwords.google.hu
ETARGET - http://www.etarget.hu
Facebook - http://www.facebook.com/advertising/
Tetszett?
Oszd meg ismerőseiddel!
Kövess Twitter-en és Facebook-on!
Írd meg véleményed itt a blogon! 60 napos szuperintenzív látogattottságnövelési tréning
Jelentkezz most díjtalanul!
Írd meg véleményed itt a blogon! 60 napos szuperintenzív látogattottságnövelési tréning
Jelentkezz most díjtalanul!

Nem vagyok online marketing tanácsadó, főleg nem marketing guru. Nem akarom a világot megváltani, és nem akarok minden weboldal tulajdonosból milliomost képezni.




2010.05.25. 1:06 de.-kor
Sokan alábecsülik az Adwords-öt.
Az elmúlt 3 hónapot azzal azzal töltöttem napi 6-8 órában, hogy végre megtanuljak Adwords-özni…
A legnagyobbtól Perry Marshall-tól tanultam (The Definitive Guide to Google Adwords, Adwords Black Belt Course, Mastermind Club stb.)
Mi az eredmény? Átlag CPC: 6-8Ft! - Nem tudom a hazai Etarget a 25Ft-os kattintási költségével mit szeretne, de most komolyan?
Nagyon jó dolog most a keresési hálózatban mások elé pofátlankodni úgy, hogy 1/4-ed annyit fizetek mint ők egy kattintásért - persze ők ezt nem tudják…
Ahogy Perry mondja: ők még Shotgun-t használnak, holott már van távcsöves puska is…
Ha Shotgun-nal mész vadászni és olyanokkal akarsz versenyezni, akik már távcsöves puskát használnak - csődbe fogsz menni! Azok közé fogsz tartozni, akik azon gondolkoznak, hogy milyen drága (sz@r) ez az Adwords, holott csak adakozol a Google-nek, mert nem úgy használod, ahogy kell.
De ugye vannak a jó hazai Adwords “szakértők” - akik a 90 oldalas eBook-ukkal azt állítják, hogy megtanulsz vele Adwords-özni… nevetséges! (Még Tutorial-nak is kevés!)
Azt gondolom, hogy ezt minden cégvezetőnek illene komolyan venni!
Aki nem veszi komolyan, nincs sok esélye az online világban.
2010.05.25. 1:54 de.-kor
@Greg
“De ugye vannak a jó hazai Adwords “szakértők” - akik a 90 oldalas eBook-ukkal azt állítják, hogy megtanulsz vele Adwords-özni… nevetséges! (Még Tutorial-nak is kevés!)”
Kinek az anyagára gondolsz?
Én Gál Kristóf és az OMA anyagairól tudok nyilatkozni. Azok kifogástalanok. Az AdWords-öt használók kkv-k 99,99%-ának tökéletes útmutatók. Nyilván meg kell tudni válogatni, hogy kitől szerzed be az információkat, és kitől tanulsz.
2010.05.25. 7:08 de.-kor
Ha az A és B hirdetési kampányt egyszerre futtatod, akkor sokkal több fizető ügyfélre tehetsz szert, mintha csak a legjobb konverziost használod. Ugyanis van aki csak A, van aki csak B reklám hatására jön.
Persze ez nem mindig van így, sőt lehet hogy nem éri meg mindkettőt használni. Ez megint csak tesztelés után látható.
2010.05.25. 7:21 de.-kor
Ez nagyon érdekes. Az Adwords tanulható, viszont a való életben senki nem tanítja meg a kkv-nek, hogy milyen szöveggel és hol hirdessen.
“kerti növények nagy választékban” -ilyen és ehhez hasonló reklámokat lehet olvasni nap, mint nap.
2010.05.25. 8:16 de.-kor
Igen, sajnos én is sokat adakozok még a Google-nek. Átlag CPC: 10Ft, szerintem 6-ig le lehetne vinni, csak full kezdő vagyok és lövésem sincs a dolgokról. Amit összeszedtem eddig az a srácok ingyenes anyagai. Kezdésnek szerintem nagyon jók!
2010.05.25. 8:35 de.-kor
Szabolcshoz csatlakozva, magam is full kezdő vagyok. Annyira, hogy még mindig azon gondolkozom, azzal foglalkozzak-e amihez értek és tényleg értek, vagy tanuljam meg ezt az egészet. Érdemes ? Miért nem bízhatom rá magam szakértőre ? Amikor elindultam volna rendesen úgy 2 éve, az állított meg, hogy a piacomban egyeduralkodó guruvá nőtt honlap ifjú titán rendszergazdája állítólag minden konkurens PPC kezdeményezést programozott módon pillanatok alatt elszegényített. Azóta is megkérdőjelezhetetlen vezető az illető a piacon, hozzáteszem a tartalom is olyan, hogy a népek könnyezve kajálják, amit kevesen tudnak megcsinálni. Szóval az a benyomásom így a pálya széléről, hogy a PPC egy baromi komoly fizetős játék (rosszabb esetben harc) a webes guruk között, amibe veszélyes sőt esélytelen belekeveredni. Igaz ez?
2010.05.25. 9:00 de.-kor
Hát azért a 10ft alatti hirdetésekre kíváncsi lennék, nagy versennyel bíró üzletágakban, nem hiszem, hogy elérhető.
2010.05.25. 9:14 de.-kor
Szerintem az olyan drága termékek eladásánál, mint a kocsi, nem számít annyira, hogy hány forint egy kattintás. Persze azért annak is megvan a felső határa, de szerintem 50 Ft-ig is elmehet, hogyha így több millió Ft-ot kereshet.
2010.05.25. 9:19 de.-kor
A PPC hirdetés semmiben nem különbözik a többi látogatottságnövelési technikától abból a szempontból, hogy ha felkészületlenül csinálod, akkor nagyobb árat kell fizetned. Viszont a PPC-nél ezt jobban meg szokták érezni, hiszen itt konkrét forintok úsznak el, míg a többi esetben “csak” a méreg drága munkaidő.
@Paksy Kati
“Szóval az a benyomásom így a pálya széléről, hogy a PPC egy baromi komoly fizetős játék (rosszabb esetben harc) a webes guruk között, amibe veszélyes sőt esélytelen belekeveredni. Igaz ez?”
NEM! Nehogy ezért ne kezdj el PPC-vel foglalkozni!
@Kövesházi Imre - Mindig a lehetőségekhez képest kell jó kattintási árat összehozni. Nyilván nem véletlen, hogy egyes iparágakban magasabbak a költségek, hiszen az egy ügyfél megszerzésére fordítható összeg is jóval magasabb.
2010.05.25. 10:29 de.-kor
@Greg - “Nagyon jó dolog most a keresési hálózatban mások elé pofátlankodni úgy, hogy 1/4-ed annyit fizetek mint ők egy kattintásért - persze ők ezt nem tudják…”
Vigyázat, az Adwords-ben a jobb pozíció MINDIG drágább, mint a rosszabb. Szép álom lenne, ha igaz lenne ez az állítása, de sajnos nem lehet az. Az viszont igaz lehet, hogy alacsonyabb licittel (max CPC) lehetsz jobb pozícióban a többet licitálónál, de a tényleges CPC nem lehet alacsonyabb, mint a “mögötted” lévőké.
2010.05.25. 10:52 de.-kor
Hello Gábor,
Igen konkrétan az ő anyagukra gondoltam (Oma, Gál Kristóf)
Valóban elég arra, hogy beüzemeld az Adwords kampányod, csak kevés! Nagyon kevés! (Hozzáteszem, amikor elolvastam én is azt gondoltam, hogy mindent tudok és nem éreztem hiányt infókra…)
Perry elmondta, hogy ő hogyan hirdet: (kapaszkodj!)
100 dollárt fizet naponta és 4000-5000 kattintást kap/nap, ami 4,5 forint/kattintás - jah és ezt Amerikában! Nem tudom ki próbált már Amerikában hirdetni… Amikor először próbáltam betobtam egy 300 forintos kattinási licitet és meg se jelent a hirdetésem!
Beszélt Perry egy olyan effektusról, amit “Jet Stream”-nek hívnak, amikor a hirdetésed olyan jó, hogy mindenhol többen kattintanak rá, mint bármelyik konkurenciád hirdetésére ezért a Google mutatni akarja a hirdetésed egész nap - mindenhol!
Eredménye: húzod le a licitet a béka feneke alá és mégis egyre több és több kattintást kapsz.
És azon szívod a fogad, hogy milyen nevetséges amit fizetsz egy kattintásért, és mégis átléped a napi limitet. Akkor lejebb veszed a kattintási licitet, mert a kampányok napi hirdetésre szánt keretét magasan kell tartani (nálam 250.000-re van beállítva a napi limit minden kampánynál + a gyorsítás is be van kapcsolva -persze sose éri el, de pont ez a lényege!)
Húzod lejjebb a kattintási licited, és még mindig mutat a Google, még mindig és egy pont alatt nem, kicsit fölé mész és megvagy.
Jó játék nagyon…:)
A lényeg az, hogy a hazai “szakértők” azt mondják, hogy Magyarországon Adwords-ben a kattintási árak 30 Ft körül vannak Bla-bla-bla… Téves! Halálosan Téves!
Az hogy mennyire tudod lehúzni a kattintási költségedet kizárólag azon múlik, hogy mennyire tudsz - semmi máson! Jelenleg 7 Ft körül fizetek egy kattintásért itthon, de soknak tartom mert Perry 4,5 Ft-ot fizet Amerikában - miért? - Mert tud! Ez így működik…
Ilyenek itthon ki tanít Gábor?
2010.05.25. 11:03 de.-kor
@Gál Kristóf - nem tudom mennyit fizetnek az alattam levők az 1/4 csak tipp volt, de bizonyára sokat, mert a hirdetésük közel sem releváns a kulcsszóra (ez a hátránya az általános egyezésnek)
Elvileg a pozició QS x Licit - tehát ha a QS elég magas mert Sniper módon célzod a kulcsszavakat (amit kötelező, ha vki olyan konkurenciával bír, mint én….) bőven beelőzhetsz embereket azokra long tail kulcsszavakra nevetséges licittel - legalábbis ezt tapasztalom.
Persze nem cél az első hely sem, mert a látogatók minősége a béka feneke alá esik, mivel a “happy clickers” - a boldog kattintók mind kattintani fognak a hirdetésedre csak azért mert első vagy, de nagyon rossz konverzió és megtérülés érhető el az első helyen.
2010.05.25. 11:04 de.-kor
@Greg - Amerikai tapasztalataim nincsenek, de itthoniak igen. 30 forintnál sokkal olcsóbban is lehet hirdetni, és nem hinném, hogy az ellenkezőjét állítaná Kristóf vagy az OMA.
2010.05.25. 11:27 de.-kor
Már nem emlékszem mit tanítanak konkrétan, de egy biztos, hogy a
Perry Marshall, Brian Todd, Glenn Livingston, Don Crowther, Jason Potash, Shelley Ellis valami teljesen mást tanítanak, mint az itthoniak…
Köszönő viszonyban sincs az Adwords-el az, amit pl. most a Barazsy-tól hallottam…
Nem akarom őket bántani, de legalább szedjék össze magukat, ha 3x annyit kérnek az anyagukért, mint a veterán amerikaiak.
2010.05.25. 12:29 du.-kor
@Greg -
Te aztán kimondod a dolgokat.:D
Ezek az amerikai csávók jól megélnek, mert vannak ügyfelek dögivel. Viszont itt Magyarországon kevés ügyfél van, hogyha ennyire specializálódik valaki erre a területre. Főleg, hogy konkurencia is van itt rengeteg. Az ügyfél meg nehezen ismeri fel, hogy kihez érdemes fordulnia, kivel járhatna jobban. Főleg a kezdőkre értem most, aki mindjárt az első találatra ugrik, amit a google kiad.
2010.05.25. 12:34 du.-kor
Azért is nem az átkattintási árakra hegyezném ki ezt a kérdést, mert nem az számít. Engem konkrétan nem érdekel, hogy mennyibe kerül 1 látogató. Kerüljön akár 100 Ft-ba, ha annak nagy része feliratkozik, vásárol stb.
Ezt szoktam mondani: “a meccset gólra játsszák”; a konverziós összegek számítanak, a többi részeredmény.
Én is tudok 5-10 Ft-ért látogatókat szerezni, de kérdés, hogy ebből mennyi célteljesülés születik…
Még valamit vegyünk figyelembe: a magyar (nyelvű) piac az AdWordsben iszonyúan pici az USA-beli vagy akár az angol nyelvűhöz képest. Ami ott nagyban működik nem biztos, hogy itt is piciben.
2010.05.25. 3:41 du.-kor
Úgy látom, hogy ezt a kérdést le is zárta a Márton. Nehéz igazságot tenni.
2010.05.25. 4:06 du.-kor
Igen. Elég megjelennie és máris kibeszélve a téma.:D
Én is PPC-ben gondolkodok.
2010.05.25. 4:18 du.-kor
Abszolút egyetértek!
2010.05.25. 5:56 du.-kor
@Fehér Márton - Jogos a felvetés, hogy a konverzió és a megtérülés a lényeg.
Ugyanakkor egy 8 Ft-os látogató nem ér kevesebbet, mint az 50Ft-os, sőt ha tényleg sniper módon tüzel valaki, nem össze-vissza - akkor jobb konverziót lehet elérni olcsóbban - sniper módon.
Shelley Ellis a tartalmi hálózatnak a specialistája arról beszél, hogy kb. 2 hónap alatt akár 8 szoros (!) konverziót lehet elérni a tartalmi hálózaton, mint a keresésin nevetséges költségen.
Vannak eszközök, mint a Google Ad Planner amik segítenek felderíteni mely oldalakon időzik a célközönséged.
A munkát viszont bele kell tenni - megéri!
A tartalmi hálózat hatalmas, és halom kvalifikált látogatót lehet onnan szerezni, ami elképesztően jól konvertál, ha megtalálod mely weboldalakon időzik a célközönséged.
Cégvezetők esetén sem vagyok biztos benne, hogy érdemes delegálni az Adwords kampány futtatást, ki ismeri nálad jobban a célcsoportodat? - Persze erről megoszlanak a vélemények, nyilván egy multi mondjuk egy bank tulajdonosa nem fog Adwords-özni…
@Kovács János - Mindig akinek a legtöbbet nyereséget hoz átlagosan egy látogató, az fog uralkodni, de azért butaságból adakozni a Google-nek nem érdemes…
2010.05.26. 3:55 du.-kor
<a href=\’#comment-7610\’>@Greg</a> -
Talán nem kellene általánosságban dobálóznod a kattintási árakkal.
Kristóf és Márton már említette a konverziós célt, érdemes elfogadni a véleményük, ha már írtak neked.
Más piacokon teljesen eltérő CPC szintekről beszélhetünk. Tanulhatsz akármilyen USA gurutól, akkor sem fogsz 10 Ft-ért hirdetni itthon pl. a biztosítási vagy a hitelpiacon a keresőben. Ráadásul azt is látni velem, hogy kevered a search és a content hirdetéseket. Érdemes külön kezelni és értekelni.
A másik pedig, hogy a itthon kkv-k esetén sem mondható el, hogy a cégvezetők ismerik a célcsoportjukat, gyakran meghatározni sem tudják. Ha kiszervezed a kampánykezelést, akkor egy jó szakértő veszi alaposan megismeri a piacot és a célcsoportot.
2010.05.28. 12:36 de.-kor
Ez valóban izgalmas téma.
Nem is tudom, hol és hogy kezdjem el az ajándék AdWords utalványom felhasználni. Mindenképpen meg kell komolyan terveznem.
Weboldalra, témára, kategóriára, belföldi piacra vagy pedig külföldi piacra tervezzek?
Hm!
Dilemma!
Minden kezdet nehéz, de fő a kitartás!
Mindenkinek kívánom! :)
2010.05.31. 3:15 du.-kor
Greg!
Elhiszem hogy van véleményed, amiket mondasz jók, egyet is értek, de egy valami mellett nem tudok szó nélkül elmenni: ne nézz le rutintalan embereket, főleg ne “butázd” le őket! Kíványcsi lennék, hogy te mennyit adakoztál bután a góglinak, még mielőtt ilyen “zseni” lettél.
A szerénységet nem lehet könyvből tanulni.
Úgy gondolom, hogy aki ezeket a postokat olvassa, jó helyen van, jó irányba érdeklődik. És ez a lényeg: felismerni a lehetőséget és mozdulni felé. Már ez is komoly probléma Magyarországon, ne várjuk el egyből, hogy mindenki profi PPC-s lesz!
Üdv,
M
2010.12.01. 8:00 du.-kor
@Kolbert István -
talán csak annyit, hogy a biztosítási piacon is simán lehet 10 FTos átkattintási díjért hirdetni. Sőt 7 és akár 5-ért is. Pár éve csinálom személyesen egy alkusznak, elhiheted hogy megy. Nem azt mondom hogy mindenre, de simán létezik ilyesmi.
Minőségi mutató adja meg 1-1 kulcsszónak az árát.
2010.12.01. 8:04 du.-kor
@Gál Kristóf | Adwords-Hirdetes.hu
Nos ez nem így van :-)
Létezik olyan, hogy kevesebbet fizetsz mint az aki mögötted van. Ha nem hiszed, járj utánna! :-)
2011.02.12. 7:59 du.-kor
Az Én szegmensemben nagyon nagy a konkurenciaharc, és ennek megfelelően a kulcsszavakra adott licit is magas. Nagyon sok időt töltöttem azzal, hogy beállítsam az elvárt pozíciónak megfelelő összegeket úgy, hogy azok a legalacsonyabbak legyenek. Ilyenkor gondot jelent különválasztani a keresőkbe való megjelenést, és a tartalmi hálózatok rangsorát. Nekem az AdWords együtt jeleníti meg a megadott kulcsszavakra történt keresések adott időszakban elért pozícióinak átlagát.
Hogyan tudom külön kezelni a kettőt. Egy időre kapcsoljam ki a tartalmi hálózatokba való megjelenést, majd utána fordítva?
2011.02.22. 2:50 du.-kor
Tud valaki esetleg egy jó könyvet vagy más formájú tananyagot, amiből igazán jól meg lehet tanulni az AdWords-öt eredményesen használni - beleértve a hozzá tartozó dolgokat, mint szövegírás, stb?
2011.03.05. 2:22 du.-kor
Igen, én is full kezdő vagyok, ezért is fizetek 2 Ft ot adwords hirdetésre, megelőzve minden konkurensem a “hitel szóra”!!!
Meg az “ingatlan szóra” 3 ft cpc!!!!!
Nem tudtok jó tippet adni, hogy tudnám tovább csökkenteni?Mert napi 3000 kattintás esetén sem mindegy hogy 3 ft ot fizetek e vagy csak 1 ft ot!