Semmi nem tart örökké

Viszonylag ritkán írok általános biznisz témában, de ez most nagyon kikívánkozik belőlem. Nincs apropó, és nem lesz csattanó. Csak egyszerűen megfogalmazódott bennem a nyári szünet alatt.

Az egyszemélyes és a kis létszámú vállalkozások esetében sokszor elérkezik az elégedettség pillanata, és beáll az egyensúlyi állapot. Ez az a helyzet, amikor már hosszabb ideje kiszámíthatóan és stabilan jön a bevétel, megvan a kialakult termék-, szolgáltatás portfolió, megvannak a fix ügyfelek és a fix beszállítók.

Ebben a helyzetben hajlamos az ember – a cégvezető – azt hinni, hogy ez az idilli állapot az idők végezetéig tart. Ilyenkor rendszerint lelassul (vagy teljesen megszűnik) az innováció. Megáll a termékfejlesztés, megáll az új ügyfélszerzési csatornák felkutatása.

A tipikus kérdés az egyensúlyi állapotban: Ugyan, mi történhetne?

A rengeteg verzió közül íme néhány:

Megváltozott igények
Tudomásul kell venni, hogy a fogyasztói szokások változnak. Lehet, hogy egy szolgáltatás vagy termék pontosan olyan tökéletes, mint 2 évvel ezelőtt, de…

…már nem elég jó az ügymenet. Lehet, hogy 2 éve egy adott termék megvásárlása előtt még a vásárlók 99%-a hosszasan gondolkodott, de mára ugyan az a termék impulzustermékké vált. Ennek következtében egészen másképp kell az értékesítést kivitelezni.

…már nem elég hatékonyak az ügyfélszerzési eszközök. Az a forrás, ami 2 éve ontotta az ügyfeleket, mára kiapadhatott. De ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy máshol már nincsenek lehetőségek.

Csökkenő érdeklődés
Számtalan példa van arra, hogy egy-egy termék vagy szolgáltatás iránti érdeklődés jelentősen csökken. Ha nincs folyamatos innováció, ha nincs termékfejlesztés, akkor nem lehet pótolni a csökkenő érdeklődés miatt kiesett bevételeket. Meglehet, hogy néhány év alatt teljesen kicserélődik egy termékportfolió.

Elpártoló kulcsügyfelek
Gyakori probléma, hogy a kevés ügyféllel dolgozó cégek esetén hatalmas kiesést jelent egy-egy ügyfél elvesztése. Sokszor nyilvánvaló előjelei vannak a szakításnak, de az egyensúlyi állapotban ezekre nem igen figyel az ember.

Feltörekvő konkurencia
Az újonnan induló vállalkozások nagy fegyvere a kezdeti lendület és a lelkesedés. A motivált konkurencia teret és ügyfeleket követel magának. Ha valaki későn kapcsol, akkor annak súlyos ára van. Sokkal könnyebb a konkurenciával szemben az előnyt megtartani, mint akkor elkezdeni pedálozni, amikor maguk mögé utasítottak.

Változó beszerzési feltételek
Nem ritka, hogy a beszállítók vagy kulcspartnerek módosítanak az együttműködési feltételeken. A teljes függés ebben az esetben is nagy problémát jelenthet.


Mit kell (lehet) tenni?

Nem vagyok vállalkozásfejlesztési tanácsadó, ezért az alábbiak kizárólag a saját véleményemet tükrözik.

Profilváltás
Meggyőződésem, hogy teljes odaadással ugyan azt nem lehet hosszú évekig vagy évtizedekig csinálni. Nekem szükségem van az új kihívásokra, és egy teljesen új biznisz ennek pontosan megfelel.

Csoportosulás
Szerintem nagyon ritka az olyan ember, aki magányos farkasként képes a folyamatos fejlődésre. Egy jó csapat szellemi erőforrásai nem összeadódnak, hanem összeszorzódnak.

Új ismeretek, új impulzusok
Szükség van új, friss impulzusokra, amik lendületbe hoznak. Ehhez elengedhetetlenek tartom a folyamatos fejlődést, képzést, tanulást.


Kíváncsi vagyok a véleményedre.
Te kerültél már ebbe az egyensúlyi állapotba?
Hogy tudod biztosítani a folyamatos fejlődést?
Ossza meg! Lájkolja! Plusszolja!Csiripelje! Pinelje! Szóljon hozzá!

40 hozzászólás a(z) “Semmi nem tart örökké” bejegyzéshez

  1. Árvai Róbert

    Sajnos még nem kellett ezzel a problémával megküzdenem, de ami késik nem múlik. Jó írás. Figyelni fogok.

  2. Seres István

    Munkaruha készítő vagyok.Szépen ment a szekér mindig volt munka.Aztán mentek tönkre a cégek,létszámleépítések,stb.Kevesebb létszámú kisebb ügyfélkör.Mit csinál ekkor egy vállalkozó: vagy leépít(dolgozókat bocsájt el)vagy felméri mit lehet még eladni annak a kevés ügyfélnek. Mi ezt tettük.A munkaruhákat amúgy is feliratozni kell tehát adódott a lehetőség a szitanyomó üzletág , és a grafikai dekorációs üzletág fejlesztésére.Így most ha valaki munkaruhát rendel tőlünk ajánlhatom a munkavédelmi táblákat amit mi gyártunk, és a dekorációt PL. vállalati autók dekorálását.Tehát nem feladni hanem előre haladni kell szerintem.

  3. Judit1121

    Az írás nagyon tökéletes és hasznos számomra.Hála a jó istennek Én még nem kerültem ebbe a helyzetbe és remélem hogy nem is fogok.Figyelni fogom ezt a blogot mert hasznos tanácsokat olvastam benne.Remélem az elkövetkezendő időben is lesznek tanácsaid hogy mire kell figyelni.
    Üdv Judit1121

  4. Anikó

    Hallottam tavaly olyan cégről, aki autógyáraknak készített műanyag alkatrészeket a válság előtt. A csődtől az mentette meg, hogy – műanyag=műanyag alapon- cukrászdai kellékeket kezdett gyártani. Abból indult ki, hogy a stressztől megnő az emberek édesség igénye … 🙂

  5. Langmár Zsuzsa

    Jó ez a téma Gábor, szerintem máskor se fogd vissza magad 🙂
    A szövegírás szolgáltatásomnál korábban könnyen megrendelték a vállalkozók a 20 órás szolgáltatáscsomagot, de 2009. körül ez megváltozott, mert sokan a marketing költségeiken csökkentettek. Ezért belépő termékeket kellett kidolgozni: most már van kicsi, 2 órás “kóstoló” is.

  6. Irma

    Ennek az írásnak minden szava egytől-egyig igaz! Magam is megtapasztaltam már s ilyenkor cselekedni kell!
    Épp azon töröm a fejem, hogy merrefele induljak el. Már vannak ötleteim.
    De írj csak Te is nyugodtan, hátha a te írásaid adnak még jobb ötleteket!

  7. Judit

    Gábor, megint jót alkottál..:)

    A téma számomra rendkívül aktuális. Partnereket keresek folyamatosan, így olyan lehetőségeket, ötleteket látok, amit a saját vállalkozásomban is fel tudok használni. Azt figyelem, én hol passzolnék a képbe. Tisztára, mint egy kirakós.

    Tényleg nincs megállás, főleg az Internet világában.

    Tudjátok mi az állandó? … A változás… 🙂

  8. Szabó Attila Vajk

    “Nekem szükségem van az új kihívásokra, és egy teljesen új biznisz ennek pontosan megfelel.”
    A lelkesedés nagyon fontos, az ügyfelek is megérzik. Amíg szeretnek ügyfelek lenni addig jó…

  9. Zoltán

    "Meggyőződésem, hogy teljes odaadással ugyan azt nem lehet hosszú évekig vagy évtizedekig csinálni."

    Pedig lehet. Sokakat ismerek, akiknek megy.

  10. Balogh Béla

    Rövid és lényegre törő. Nem régen megtapasztaltam. Az lett belőle, hogy a társamnak átadtam az egész céget. A lelépési pénz negatív előjelű. Ennek ellenére nem vagyok kétségbe esve, mert van ötletem. Mi van azokkal akiknek nincs? Egyetértek azzal, hogy képezni kell magunkat állandóan. Aki szeret tanulni, az mindig tud előre lépni.

  11. Anatole Hongrois

    Sokat tanultam most, hogy átolvastam azt a remek írást. Megfogadom a sok jó tanácsot. Ami a lényeg, valóban semmi sem tart örökké s ezért kell több lábon megállni ahogy szoktuk mondani.
    Üdvözlettel.
    Anatole Hongrois

  12. Harkály Klára

    Szeretnék kérni a Facebook oldalt magyarról elállítottam véletlenül
    magyarról hollandra, nem értek belőle semmit.
    Hogyan lehet ismét magyarnyelvű.
    A segítséget köszönöm.

  13. Tóth Andrea

    Kedves Gábor
    Egészségügyben tartok tréningeket, folyamatosan fejlődünk mi is, mert mi magunk is változunk, mindig új és új szempontokra van szükség az oktatásban is, pedig nem is kereskedünk. Szükségesek a jó ötletek. Tényleg jó az írás. Andrea

  14. Kovács János

    A szellemi erők nem szorzodnak össze. Igaz nem is adódnak össze, ahogy írtad.
    Ha két ember dolgozik össze, akkor kétszeresnél is nagyobb eredmény lesz.
    Valóban hatékonyabb eredményeket érhetünk el csapatban, de ez függ a csapatjátéktól is. Ha a csapat tagjai nem tudja maximálisan kihasználni a bennük lévő tehetségeket, akkor ez sem a lelkes csapatmunka. Holott a cél ez lenne.

  15. Deák Marcsi

    Szia Gábor!

    Köszi a jó tanácsokat. Lakberendezőként, nekem az állandó továbbképzés, ismeretanyag bővítés, meglévő cégekkel kapcsolattartás és új cégek megismerése a cél, illetve állandó feladatom. Úgy érzem, ebből nem adhatok le, csak így tudom a munkámat megfelelően végezni, a megbízóimnak megfelelni. Nekem a sikeresen elvégzett munka hozza a következő ügyfelet.

    Üdv.
    Marcsi

  16. Pálinkás Éva

    Kedves Gábor!

    Ritka bejegyzés, ami jóleső érzéssel töltött el, mert az egyszemélyes vállalkozásokkal – és azok problémáival – nagyon kevesen foglalkoznak. Minden tekintetben.
    Ami a témát illeti, bizony én már “megjártam a hadak útját” ilyen vonatkozásban, éveken keresztül egyre rosszabb gazdasági feltételek mellett adtam el a közvetített termékeket. Ezt tudtam, de valahogy nem léptem időben a biztosabb pénzt hozó termékek irányába, ami nagy hiba volt.
    Most változtatom a kínálatom portfólióját, aminek a lényege: az eddig majdnem kizárólagosan életbiztosítások mellé/helyett felveszem a KKV vagyonbiztosításokat, casco/kötelező gk. biztosításokat és a társasház/lakásbiztosításokat.

    Abban is lépnem kellett, hogy a korábbi “függő” viszonyomat felmondjam és vén fejjel OKJ-s tanfolyamot végezzek, s szerezzem meg a független biztosítási alkuszi tevékenységhez a végzettséget.

    A fiatalabb vállalkozótársaimat csak biztatni tudom, hogy “lássanak, ne csak nézzenek!” és időben lépjenek szívfájdalom és hamis lojalitás-bizonyítás nélkül. Engem ez utóbbi tett már-már anyagilag is tönkre. Viszont sikerült kilábalnom a bajból, most már hál’Istennek jól alakulnak a dolgaim. Csak a tanulópénz volt drága hosszú éveken keresztül.

    Üdv.:
    Éva

  17. Kocsov Andrea

    Szia Gábor!

    Hasznos és igaz sorok!Remélem az embereket a szükség ráviszi a hasonló gondolatokra,a cukrászos üzenet is nagyon tetszett,a válság miatt az édesség igény megnő…teljesen kreatív gondolat!A magyar egy túlélő nemzet,ezt tudtuk eddig is.Magam részéről hasonló a helyzet,kozmetika iparban sem könnyű mostanság.Én is nyitottabb vagyok és van is eredménye!Üdv.Andrea

  18. Komáromi Szabolcs

    Végre!

    Már vártam a következő bejegyzést. Thnx Gábor! Nyáron minden leül, belassul, betunyul. Csak az igazán elszántak tolják a melót nyáron.

    Akkor dőlhet hátra az ember, amikor már annyira jól megy, hogy akár 3 hónapig is ki lehet kapcsolva a telefonja.

    Ez is célom.

    Egy dolog ami örök, a változás. A piac pedig egyre érzékenyebb.

    Mindig kellenek újabb célok, a konkurencia pedig engem jól tud inspirálni. 🙂

  19. Soós Viki

    Nagyon szeretem a személyes tapasztalatokat olvasni, Seres Istváné különösen tetszett.

    Egy jó tippem azoknak, akik még az “ifjú oroszlán”; szakaszban vannak, tele lelkesedéssel és ötletekkel: ami csak eszedbe jut ilyenkor, írd le egy elmetérképre. Amikor hónapokkal, évekkel később már kifogytál mindenből és elégedetten dőlnél hátra, csak vedd elő az elmetérképet, és meglátod, mennyi mindent el sem kezdtél még csinálni róla! Én is ezt csinálom jelenleg.

  20. Robes

    Nekem is tetszik az írásod.
    Az én honlapom még nincs egy hónapos, és hiába van több, mint 900 látogatóm, még senki sem regisztrált.

    Megpróbálom kiküszöbölni a piac változásait. A honlapom a családokhoz, háztartásokhoz, barátokhoz, rokonokhoz, ismerősökhöz szól, közvetlenül.
    Gazdasági világválságnál, nincs más út, mint az alkalmi, közvetlen munka.

    A cégek tönkre mennek, de a lakosságnak is vannak szükségleteik!

  21. Judit

    Amikor elveszítettem a munkahelyem és nem találtam újat, akkor hajlamos voltam a válságra és a pangó nyári forgalomra fogni..

    Aztán beláttam, hogy ez így nem mehet tovább! A lehető legjobb dolog volt ez a változás az életemben! Így fogom fel ezt a dolgot. Mióta ez így van sokkal inkább érzem motiváltnak, kiegyensúlyozottnak magam..

    A legjobb tanács: ne azt vizsgáld miért történt mind ez veled és ki a hibás, hanem azt, hogy milyen előnyöd származott az új helyezettel és még milyenek fognak érni..

  22. Anna

    @Judit
    Kedves Gábor és Judit!

    Teljesen igazatok van!
    Nekem ugyan nem volt még munkanélküli állapotom, de amikor egy területen úgy éreztem, hogy már kevésbé érzem jól magam ott, illetve adott dolog már nem tudott lekötni, csökkent az érdeklődés is iránta, akkor felépítettem egy új dolgot, és amikor az már stabilnak mutatkozott, akkor váltottam. Nekem is kellett időnként a csere, hogy újra lendületet kapjak, új célok, új történések legyenek előttem.
    Most, az Internet korszakban, folyamatosan új termékeket, új információkat keresek én is, hogy a látogatóimnak is mindig valami újat tudjak mutatni, nyújtani, mert ha mindig ugyanazt látják valahol, akkor bizony tovább állnak.
    Szép napot mindenkinek!

  23. Volford Éva

    Nagyon jó a gondolatmenet, sokaknak hasznos lehet.
    Folyamatosan készen kell állni az újításra, profil bővítésre – én már újból “kitaláltam” magam….

  24. Evi

    Ha nem tudnám, hogy nem lehet, azt mondanám, hallgatóztál kedves Gábor. Amit leírtál, szinte szó szerint rólam szól. Óvodai ellátás és gyermekfelügyelet amivel foglalkozik alapítványunk, és a tavasz a leírtakhoz hasonló eseménysort indított el. Az első riadalom után mára már világos, jó hogy így történt. Akik hátráltattak, mert kissé “elbambultam”, azoktól megváltam, és mivel “felébredtem”, új lendületet kaptam, új ötletekkel, új segítőtársakkal, újult erővel, változtatva az elavult dolgokon, úgy tűnik, ismét felfelé emelkedünk. 15 év egy munkakörben kissé ellaposítja az embert ha nem szakít időt a megújulásra. Mivel szeretem ezt csinálni, hát újratöltök.

  25. Molnár Dávid

    "Szerintem nagyon ritka az olyan ember, aki magányos farkasként képes a folyamatos fejlődésre. Egy jó csapat szellemi erőforrásai nem összeadódnak, hanem összeszorzódnak."
    Ez nagyon igaz, saját magam is megtapasztaltam. Köszönöm a cikket, továbbra is látogatni fogom az oldaladat.

  26. András

    Ügyes és elgondolkodtató cikk! Ha egy magányos farkas nem túl pozitív véleménye érdekes lehet: én valóban nem tudom évekig biztosítani a folyamatos fejlődést. Rengeteg keresgélés szükséges hozzá, és az eredmény kérdéses. Az egyensúlyi helyzet relatív, rövid és bizonytalan lehet manapság… Harcolni kell!

  27. Takács Imre

    A hibákat úgy kerülheted el, ha tapasztalatot szerzel. Tapasztalatot úgy szerzel, ha hibákat követsz el. /Laurence J. Peter/

    “Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az,
    ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők.” (Arie De Geus)

    “Mit teszel ma ami, holnap is számít?”

    Egyet értek.Én magam értékesítőként ténykedem.Korában egy cég termékeit forgalmaztam most négy cégnek.Úgyanazon a felületen költség marat a bevétel nőt.

    Jó munkát!

    Üdv:Takács Imre
    06-20-9640-165

  28. Rebeka

    Sajnos nálunk 30 éve nem volt még egyensúlyi helyzet, mindig veszteséges volt egy művészeti iskolát minden háttér nélkül működtetni. Abba kellene hagyni, sőt, el se kellett volna kezdeni, de én mégis az iskola túléléséért küzdök. Csapatom nincs, ill. kb. 3 emberre számíthatok. Eddig nem volt szükség hirdetésre, mert az oktatás minősége olyan magas volt, hogy egymásnak adták a diákok a kilincset. 2 éve megváltozott a helyzet, a beiratkozott diákok tartozása már 6 millió Ft. Most kezdtem el körülnézni, hogy milyen internetes lehetőségek vannak, hogy kellene közösségi portált, vagy valami hasonlót beindítani, mit változtassak a weblapon, milyen stílusban szólíthatom meg a fiatalokat, mindent mozgósítani kellene, mert fizetőképes diákok nélkül nincs iskola. Pár hete már egész nap és éjjel is az internetet böngészem Jutalékot ígértem annak aki beindít egy kampányt és onnan érkeznek beiratkozók.De csak térítésmentes (első szakképzéses) diákok jelentkeznek. Egy hónap van még, addig kellene 50 diákot toborozni, hogy az iskola folytathassa szeptember 1-től a munkát. Nagyon hasznosak számomra Gábor tanácsai. Mégis megkérdezem? Gábor, őszintén válaszolj: neked sikerülne? Vagy a nonprofit szférának semmi esélye???
    Rebeka

  29. Kapeller Anikó - NessieGraf

    A semmi nem tart örökké tökéletesen igaz, hiszen csak a változás állandó. Azért így a sokadik megint fel kell kelni a padlóról eset kezd fárasztóvá válni.

    A történet onnan indult, mikor a jól választott ügyfélkör esetében beindult az állami privatizáció. Ott nem volt semmiféle olyan, hogy csökkenő. Csak annyi: egyik nap még volt x mennyiségű ügyfél, másnap egy se.

    Azóta tudom, nagyon fontos, hogy több körből kerüljenek ki az ügyfelek, különben bármelyik nap ugyanott találhatom magam.

    Azóta már ekkora hibát nem követek el, de azért így is érnek meglepetések. Most épp a jól indult társulás területén, ahol a társról kiderült nem velem, hanem a konkurenciának dolgozik.

    Nem véletlenül kezdtem komolyan foglalkozni emberismereti, kommunikációs és kapcsolódó kérdésekkel a netes megjelenések mellett.

  30. Kádár István

    Elég fiatalon kezdtem a “vállalkozást” és üzletelést.
    10 éves koromban kezdtem el teljesen, amikor a szüleimre megharagudtam a válásuk miatt és nem fogadtam el többé pénzt és ajándékot a kedvteléseimre. (Ebből is látszik, hogy “csodálatos” természetem van!)
    Az új környezetben egyből felmértem a helyzetet és csodálkozva láttam, hogy új barátaim csupa csóró, még fagyira is csak ünnepnapokon volt pénzük, miközben a környék teli volt idős emberekkel, messzi volt a bolt, de a vizet is messziről, jó 1km távolságról kellett hordani, fa és széntüzelés volt mindenhol, drótkerítés, régi házak, kertek.
    Láttam, hogy “kincsesbánya” mellett szűkölködnek, gyorsan fel is vetettem a témát, de egyedül maradtam a kivitelezésre.
    Később jöttek csak, amikor már csónakot, légpuskát, versenykerót, sok mindent megvettem már.
    No nem mindent nehéz munkából vettem, mert amikor már volt pénzem, kellett farmer is, ami akkoriban csak feketén volt.
    Idősebb haverok mondták, hogy menjek át velük a jugó-piacra, ott olcsóbb is és választék is jobban van.
    Hoppá, 70-80Ft-al olcsóbb volt a farmer (1 napi jó kereset volt az 69-ben!), tehát elkezdtem azt is árulni, jó hónapban 4-5 darabot eladtam + amit a melóval kerestem, “hawai!”.
    Egyszer azonban mire átértem már szétkergették a piacot a rendőrök, csak egy ismerős arcú Jugó asszonyt láttam távolabb, hát megkérdeztem, hogy van e farmerja, mert 4 farmert akartam éppen venni.
    Az éppen nem volt, de volt harisnyanadrág, vegeta, kakaó, tiszta szesz, cézár konyak és rum punch.
    Hirtelen eszembe jutott, hogy mit kezdek én ezzel a sok vacakkal, de utána kapcsoltam, hogy csak hozza ezeket valamiért rendszeresen, hát megvettem a cuccost ami nála volt, a táskákat is ideadta, alig bírtam hazacipelni a sok portékát.
    Láss csodát, 2 nap nem telt el, már minden odavolt és már jöttek, hogy mikor lesz legközelebb áru!
    A haszon is jóval nagyobb volt, az időről nem is beszélve, ami alatt bejött!
    Így jöttem rá, hogy érdemesebb olyan portékát árulni, amit sűrűn vesznek az emberek!

    Sosem volt “idilli” állapotú a vállalkozásom, akármennyire is ment a szekér.
    Mindig találtam valamit ami hiányzott még belőle, vagy zavart, vagy amivel még jobb lehetne.
    Köznapi nyelven “egy életen át tanultam”, de ez nem igaz, mert csak megszereztem az ismereteket amelyekre szükségem volt, ez természetes, nem megerőltető dolog.
    A “közös lónak túrós a háta!”, egy vállalkozásban a csapatmunka annyiban jelentkezhet, hogy a csapatom gyönyörűen végrehajtja amit mondok, mert tudja, hogy csak akkor van eredmény és pénz, ha teljesíti az utasítást!
    Ez nem bölcsesség, ez sajnos többszörös keserű tapasztalat után rögződött bennem.
    A mostani gazdasági helyzetben nem lehet ügyes valaki, csak ügyeskedő.
    Egyszerű a képlet, a tömegek szegények, nincs vásárlóerő!
    Most aki észnél van az leépít mindent és próbál túlélni.

  31. Andrea Zsuzsanna

    Most a honlapomon dolgozom. Immár négy hónapja fedeztem fel az internet világát. Több helyről kerestem segítségeket és így jutottam el Szabó Gáborhoz is és hasznos és folyamatos információkat kapok. Azt gondolom, hogy a szövegírás nagyon fontos, hogy mit hogyan közvetitek és ott tudjam
    tartani az olvasót. Én lehetőséget fogok közvetíteni elsősorban amihez termék párosul. Az egyensulyt ott látom, hogy az egyszerúségre fogok törekedni mert az én munkámban ez másképp fog működni. Az engyensúlyt leginkább abban látom, hogy a személyemért keressenek meg amivel egyedi megoldást tudok nyujtani. Az internet is az a világ, hogy a trendeket figyelni kell és a tanulásnak sosincs vége.

  32. Atomanti7

    Köszönöm a sok tapasztalatot!
    Mindíg hasznos más tapsztalatait meghallgatni/elolvasni, mert könnyebben lehet elkerülni hibákat.
    Nekem már többször volt részem viszonylagos nyugalmi állapotban. Ezt minden esetben nekirugaszkodásnak használtam fel a következő szint eléréséhez. A nyugalmi állapot számomra sohasem a hátradőlés ideje! Ilyenkor van idő tanulni, felmérni az igényeket, kidolgozni a stratégiát a következő szint eléréséhez, és aztán hajrá, jöhet újra a 4-5 óra alvás. Mondjuk, ennek köszönhetem, hogy 2008 októbertől 2009 októberig megdupláztam a havi rendszeres bevételt (Ez azóta is növekszik). És itt csöndben megjegyzem, hogy számomra a nyugalmi állapot az, ha a havi bevételem szépen lassan, “automatán” növekszik. Ha nem változik, az a veszély előjele!
    Azzal is egyetértek, hogy a csapat sokkal hatékonyabb. Sajnos, én még nem találtam meg azt a társat, aki tartósan részt venne a cégépítésben.

    Atomanti

  33. Bognár Gábor

    Nos, én egy olyan területet találtam, ami egyedülálló az országban. Ezen a területen pedig válság ide vagy oda, csak a legelején van szükség némi marketingre. Ezután már csak rajtam múlik, hogyan is teszem a dolgom. A terület és a célcsoport saját magát generálja, a kezdetek után a kisujjamat sem kell mozdítani újabb ügyfelekért.

    Na de azért nem jött el a kánaán, hiszen az írásodból is kiderül, hogy lehetek én a világ legnagyobb guruja is akár, ha nem figyelek, és nem reagálok a piaci környezet változására, akkor oda van minden.

    Augusztusban indulok a céggel, de tudom, év végére már lesz konkurenciám. Na de mit számít, hisz Gábor, Te is figyelmeztettél, folyamatosan ébernek és piacvezetőnek kell lenni. Amíg első vagyok az innovációban is, addig mindig csak követni fognak. Egy idő után pedig hozzászokik, hogy nem kell saját fejlesztés, csak azt kell lemásolni, amit a PannonKom csinál. 🙂

  34. Halák Miklós

    Kedves Gábor!

    Számomra ismerős és régi témát hoztál fel. Sok hasonló gonddal küzdő vállalkozóval találkozok manapság is. Hagy osszam meg Veled és a kedves olvasó közönséggel weboldalam egyik olvasmányát, ami ezt a címet is viselhetné: “Amikor az éberség elalszik”. Én hivatásom miatt, nem az innováció felől közelítettem meg ezt a problémát, hanem a tartalékképzés felől. Ma nagyon sok ember és vállalkozás teljesen más (jobb) helyzetben lenne, ha nem dőlt volna hátra 2006-2007-ben és továbbra is éber maradt volna, minden értelemben.
    A weboldalamon, a “Tanácsadás/Pénzügyi stratégiák az aktív tőke” oldalon olvasható.

  35. Glencora

    A cikk nagyon érdekes és jó tanácsokat tartalmaz, tényleg. Én nem vagyok egy üzletasszony, de Vendéglátói üzletvezetői végzettségem van. Németországban élek ahol a “bukott” éttermeknek adok tanácsokat a beinduláshoz és velük maradok egy- két hónapig, ameddig látom, gogy biztos lábon állnak. Az én üzletpolitikám az, hogy ameddig a világ megujul addig a vállalkozásoknak is frissiteniük kell magukat. Ez egy szép nőhöz hasonlítható, ha folyamatosan ápolja magát figyelnek rá, mindenki szívesen veszi körül, ha pedig elhanyagolt elfordulnak tőle.
    Első dolog egy vállalkozásban a REKLÁM. Ha nem adom a világ tudtára, hogy vagyok, honnan is tudhatják meg az emberek? Egy étterem esetében már nyitás előtt hírdetni kell, és lehetőleg egy szinvonalas nyitórendezvénnyel és rengeteg akcióval, mert akkor emlékezni szoktak a vendégek. Egy étteremben Németországban elengedhetettlen a családi akció például, mert a német emberek általában reggel 8-9-től este 5-6-ig dolgoznak. Este családostól ülnek be egy étterembe. tudom, hogy Magyarországon ez nem igazán így működik. Sajnos egy német ársasággal étkeztünk egy étteremben és az árak nekünk hihetettlenül nagyok voltak. szégyeltem is emiatt magam a parnerek előtt.
    Nem hírtelen kell meggazdagodni, hanem fokozatosan és tisztességesen.
    Amit én Magyarországgal kapcsolatban tapasztaltam, az az volt, hogy rengeteg a nem szakképzett vezető, rengeteg a kényszervállalkozó aki az üzlet legelemibb dolgaihoz sem ért. És ez a nagy baj.
    A vállalkozásoknak nincs WEB-OLDALA. Ez a legnagyobb probléma. Pedig Magyarországon annyi ingyenes weboldalszerkesztő van….
    A barátnőm kért tőlem tanácsot, hogy kifesse a lakását, milyen festéket válasszon. Pápai a hölgy és egyedülálló. Ajánlottam, hogy keressen rá az interneten a boltok ajánlataira. Azt hiszik, hogy volt weboldaluk? Nevetséges, hogy a XXI. században csak telefonos elérhetőség van, még csak egy E-mail cím sem.
    Ezekre a dolgokra kéne odafigyelni, egy tartalmas weboldalt készíteni és tisztességgel bánni egymással nem átverni egymást ahol lehet.
    Ez nyugaton működik, szerintem Magyarországon is működne, csak valakiknek el kéne kezdeni.

  36. Judit

    @Glencora – Teljesen jól látod a dolgokat. Az öcsém Pápán dolgozik a főnökét kb. 2 éve próbálja meggyőzni, hogy készítsen honlapot. Gondolom, sejted, hogy milyen eredménnyel.
    Amíg megy a szekér (még ha döcögve is) nem újít! Sajnos, itt tartunk..

  37. Annamari

    Ez durva általánosítás: “A vállalkozásoknak nincs WEB-OLDALA” (bocs)
    A hozzászólók nagyon nagy részének is van ! Vagy nem jól látom?

  38. Anatole Hongrois

    Kedves Rebeka.
    Válaszólva a 2010,07,21 leveledre, írd meg hogyan tudok segíteni.
    Várom leveledet.
    Anatole Hongrois
    Auteur.schriftsteller
    Író-költő-operettr szerző
    Hamburg-Lyon-Szeged.

Hozzászólások lezárva.