Tarol a H1N1 vírus vállalkozói mutációja
Nagyon különböző véleményeket hallok a gazdasági válsággal kapcsolatban. Vannak, akik szerint már vége, vannak, akik szerint nem is volt, vannak, akik most is nyögik, és vannak, akik szerint még csak most jön a neheze.
Sok olyan emberrel beszéltem, aki a vállalkozói lét utolsó stádiumában van. Abban a stádiumban, amikor már csak a napi rutinok elvégzése, ami megy. Semmi lendület, semmi hirtelen felindulásból történő megvalósítás, semmi olyan, ami több ügyfelet hozna, több bevételt teremtene.
Ha beesik valaki, az még ki van szolgálva, de azon gondolkozni, hogy honnan lesznek az újak, hogy hogy lehetne többet eladni a régieknek, hogy mi az, ami kihúzhatna a gödörből, arra már nem marad erő.
Amikor napról napra minden reggel felmerül a kérdés, hogy mi értelme ennek az egésznek? Miért nem vagyok inkább alkalmazott, biztos fizetéssel, tizedennyi problémával?
Ebben az állapotban még azok is vágyakoznak az alkalmazotti életre, akik korábban abból menekültek. Dacára annak, hogy folyamatosan azt lehet hallani, hogy leépítés, létszámcsökkentés, elbocsátás.
2009, a vállalkozói apátia éve
A vállalkozói világvége hangulat jobban terjed, mint a H1N1. Sorra törődnek bele ismerős cégtulajdonosok a “sorsukba”, hogy a nagy gazdasági világválság őket is bedarálta.
A legmeglepőbb, az hogy a beszélgetésekből kiderül, hogy 99%-uknak ötleteik ugyan lennének, de a sok negatív inger miatt, egyszerűen nincs erejük megvalósítani azokat. Nem tudják, melyikkel is kéne kezdeni. Melyik vészterv az, ami lendítene a bizniszen.
Tehát ötletük van, de mégis várnak. Várnak a 2010-es választásokra, várnak az EU segítségére, a lottó ötösre, a megváltóra…
Sajnálom, ha illúzióromboló lesz, amit írok, de SENKI NEM FOG SEGÍTENI!
Most cselekedni kell!
Elő kell venni az üres papírt és a ceruzát, és el kell kezdeni írni, a bevételnövelő lehetőségeket!
Mik jöhetnek szóba?
Tehát az alábbiakhoz hasonló ötletek jöhetnek össze:
Van, amelyik új vevőket hoz, van amelyik a régieket célozza, van amelyik a kosárértéket akarja növelni, és van ami a konverziót.
Most jöhet a következő lépés.
Az alábbiak szerint meg kell vizsgálni a terveket!
- Mennyibe kerül a megvalósítás?
- Mennyi idő kell hozzá?
- Mekkora bevételre lehet számítani?
Gyakorlatilag ez a 3 tényező meghatározza, hogy mivel KELL kezdeni.
A közép- és hosszú távú tervek kiesnek. Fókuszáljon az instant bevételekre! Ne most kezdjen 1 éves termékfejlesztésbe!
Az utolsó lépés
Amikor megvan a nyertes, akkor annak azonnal el kell kezdeni a megvalósítását! Nem másnap, hanem AZONNAL!
NINCS MÁS KIÚT, CSELEKEDNI KELL!
Ön milyen hangulatban van? Mire vár? Mire számít?
Kérem, írja meg!
Sok olyan emberrel beszéltem, aki a vállalkozói lét utolsó stádiumában van. Abban a stádiumban, amikor már csak a napi rutinok elvégzése, ami megy. Semmi lendület, semmi hirtelen felindulásból történő megvalósítás, semmi olyan, ami több ügyfelet hozna, több bevételt teremtene.
Ha beesik valaki, az még ki van szolgálva, de azon gondolkozni, hogy honnan lesznek az újak, hogy hogy lehetne többet eladni a régieknek, hogy mi az, ami kihúzhatna a gödörből, arra már nem marad erő.
Amikor napról napra minden reggel felmerül a kérdés, hogy mi értelme ennek az egésznek? Miért nem vagyok inkább alkalmazott, biztos fizetéssel, tizedennyi problémával?
Ebben az állapotban még azok is vágyakoznak az alkalmazotti életre, akik korábban abból menekültek. Dacára annak, hogy folyamatosan azt lehet hallani, hogy leépítés, létszámcsökkentés, elbocsátás.
2009, a vállalkozói apátia éve
A vállalkozói világvége hangulat jobban terjed, mint a H1N1. Sorra törődnek bele ismerős cégtulajdonosok a “sorsukba”, hogy a nagy gazdasági világválság őket is bedarálta.
A legmeglepőbb, az hogy a beszélgetésekből kiderül, hogy 99%-uknak ötleteik ugyan lennének, de a sok negatív inger miatt, egyszerűen nincs erejük megvalósítani azokat. Nem tudják, melyikkel is kéne kezdeni. Melyik vészterv az, ami lendítene a bizniszen.
Tehát ötletük van, de mégis várnak. Várnak a 2010-es választásokra, várnak az EU segítségére, a lottó ötösre, a megváltóra…
Sajnálom, ha illúzióromboló lesz, amit írok, de SENKI NEM FOG SEGÍTENI!
Most cselekedni kell!
Elő kell venni az üres papírt és a ceruzát, és el kell kezdeni írni, a bevételnövelő lehetőségeket!
Mik jöhetnek szóba?
-
Konverzió növelés
Egyáltalán nem mindegy, hogy 1000 látogatóból 1, 5 vagy 10 lesz ügyfél. Érdemes megvizsgálni az értékesítési folyamat minden egyes lépést a látogató megérkezésétől az ajánlattételig. Egy-egy kép, szöveg cseréje jelentősen befolyásolhatja az eredményeket. -
Új ügyfelek
Azok a megoldások, amelyek hatására több lesz az új ügyfél. Ez a cél a jelenlegi hangulatban a lehető legnehezebben elérhető. Minden eddiginél jobban megválogatják a vásárlók, hogy mit, mikor, kitől vesznek. -
Reaktiválás
Ha már vannak olyanok, akik korábban ügyfelek voltak, akkor őket kötelező felkeresni. Sokkal könnyebb újra eladni egy korábban elégedett ügyfélnek, mint egy újat meggyőzni, hogy dolgozzon Önnel.
Egy idei kampányom során több száz régi, “elhanyagolt” ügyfelemet szólítottam meg. Az eredmények hozták a papírformát. Minél “frissebb” volt az ügyfél, annál jobb volt a konverzió, azaz annál nagyobb volt a rendelési arány. -
Több bevétel / ügyfél
Érdemes lehet upsell-ekben, esetleg csomagokban gondolkozni. Az aki vásárolt egy nagyobb értékű cuccot, igen könnyen meggyőzhető egy kisebb értékű kiegészítő vásárlásáról is.
Tehát az alábbiakhoz hasonló ötletek jöhetnek össze:
- Az értékesítési oldal szövegének átírása, és az írásos ajánlatkérések telefonos utánkövetése
- Új termék fejlesztése + Termékbevezetés + Gyártás + Értékesítési kampány
- Egy különleges csomag összeállítása a régi ügyfeleknek, speciális áron + Egy DM kampány az értékesítéshez
- Termékkapcsolás. Mosógép mellé zajcsökkentő gumiszőnyeg 5000 forintért
- A Google AdWords, Etarget, Facebook hirdetésre költött keret megnövelése
Van, amelyik új vevőket hoz, van amelyik a régieket célozza, van amelyik a kosárértéket akarja növelni, és van ami a konverziót.
Most jöhet a következő lépés.
Az alábbiak szerint meg kell vizsgálni a terveket!
- Mennyibe kerül a megvalósítás?
- Mennyi idő kell hozzá?
- Mekkora bevételre lehet számítani?
Gyakorlatilag ez a 3 tényező meghatározza, hogy mivel KELL kezdeni.
A közép- és hosszú távú tervek kiesnek. Fókuszáljon az instant bevételekre! Ne most kezdjen 1 éves termékfejlesztésbe!
Az utolsó lépés
Amikor megvan a nyertes, akkor annak azonnal el kell kezdeni a megvalósítását! Nem másnap, hanem AZONNAL!
NINCS MÁS KIÚT, CSELEKEDNI KELL!
Ön milyen hangulatban van? Mire vár? Mire számít?
Kérem, írja meg!
Tetszett?
Oszd meg ismerőseiddel!
Kövess Twitter-en és Facebook-on!
Írd meg véleményed itt a blogon!
Írd meg véleményed itt a blogon!

Nem vagyok online marketing tanácsadó, főleg nem marketing guru. Nem akarom a világot megváltani, és nem akarok minden weboldal tulajdonosból milliomost képezni.






2009.11.03. 2:38 de.-kor
Szia Gábor!
Szinte hihetetlen, de szórol szóra az történt velem, amit leírtál. Hihetetlen lelkesedéssel nyitottam meg a számítástechnikai webáruházamat. Kezdetben a főállás mellett tökéletes kiegészítés volt, utána pedig feladtam a munkámat, és csak abból éltem. A 2008-as év vége és a 2009-es viszont maga volt a pokol. Egyre inkább csökkent a lelkesedésem, és már a hátam közepére sem kivántam a nagykerbe járkálást. A vége az lett, hogy a nyári uborkaszezonban bezártam a boltot, és visszamentem oda, ahol 3 éve dolgoztam.
Szerencsém volt, mert örültek, hogy megyek, és szivesen láttak.
Hihetetlenül sajnálom, hogy csak mostanában kezdtem el olvasni az írásaidat. Utólag visszagondolva több dolgot is tehettem volna, de a környezetem is folyton azzal nyaggatott, hogy hagyjam már az egészet, és keressek inkább valami biztosat.
Mindenkinek azt kívánom, hogy hallgasson Gáborra, mert meggyőződésem, hogy érdemes.
Talán amikor jobbak lesznek a gazdasági körülmények újra belevágok én is. Kicsit másképp, kicsit felkészültebben.
Mégegyszer köszönöm a hasznos tanácsokat Gábor!
Tisztelettel:
Nagy Ádám
A vállalkozói H1N1 egyik áldozata
2009.11.03. 7:10 de.-kor
A gazdasági körülmények sosem lesznek jobbak. Csak megtanulnak jobban gazdálkodni az emberek azokból, ami kevés van.
2009.11.03. 8:58 de.-kor
Hogy tudna egy vállalkozó a környezetére hatni, ha maga is óriási hatáshelyzetben van?
A válság következtében kialakult helyzet a válság forgatókönyve.
Volt már válság, ismerhetők a hatások.
Miért nem tanul az ember más hibájából?
Miért kell megbvárni míg velem is megtörténik a legrosszabb.
Nem a cége elvesztése a legrosszabb, hanem az életkedv elvesztése.
Ha a cég megmnetése miatt nem is hajlandó megmozdulni aki apátiában van, váltson nézőpontot.
Legyen önző, és a saját jövőbeli lehetőségei miatt kezdejn el tanulni MOST!
A cégvezetési tudás nem képesség. Nem isteni adottság. Nem kapja az ember.
De meg lehet szerezni.
Az alapoktól kell elkezdeni mint minden mást. Mint ahogy a webforgalom építésének az alapja a linképítés.
Kezdjen el cégvezetési, vállalkozásvezetési tudást magára szedni.
Óriási előnybe kerül azokkal szemben, akik nem csinálnak semmit csak jajgatnak.
Vissza az alapkérdésre.
Jól vagyok, köszönhetően a jól megalapozott vállalkozásom pénztermelő állapotának.
Fejlesztek olyan tempóban ahogy csak birok, köszönhetően annak, hogy van rá időm.
Tanulok, mert mindig tanultam.
Hiszek abban, hogy a válság ellenére, továbbra is lesznek akiknek az lesz a céljuk, hogy vállalkozók maradjanak, de legyen idejük az életükre is.
Stressz mentesebb cégvezetést kívánok mindenkinek.
Tomán József
a cégvezetők szabadságfelelőse
ui. Egyetértek Jánossal, miszerint a mostani körülmények közt kell sikeresnek lennünk. Ez nem választás kérdése!!!
2009.11.03. 10:02 de.-kor
Bennem is dolgozik az apátia, a nem tudom, hogyan csináljam, meg mit és egyáltalán minek is. Rossz érzés így vergődni, és nem előrébb jutni.
2009.11.03. 10:16 de.-kor
Nagyon jó lista, köszönet érte. Pontosan ezeket csinálom, talán kiegészítve még két fontos ponttal: költséghatékonyabb termelés és az idővel való jobb gazdálkodás.
Egyébként a tüneteket én is érzem, de igyekszem sok munkával és tanulással leküzdeni.
2009.11.03. 11:40 de.-kor
Nekem egy elvem van, amit próbálok továbbadni. Ilyen esetben sosem a kiadások csökkentése a kivezető út, hanem a bevétel növelése.
A bevétel növeléséhez pedig három dolog kell:
1. Idő
2. Pénz
3. Szakértelem
Nem kell elkeseredni, ha egy hiányzik a háromból. A másik kettővel helyettesíthető.
De mi van akkor, ha kettő hiányzik a háromból?
Ez már nehezebb eset: A rendelkezésre álló képességekből először az egyiket kell pótolni.
Időd van? légy szakértő.
Pénzed van? bérelj szakértőt
Szakértő vagy? Ez a legnehezebb: ez az egyetlen, ami önmagában nem elég: Ha nincs időd, vagy pénzed is hozzá, akkor nem látok kiutat. Ilyenkor a lassú lépések a célravezetők: Ha úgy érzed, hogy nincs időd semmire, akkor is apránként csinálni kell.
Az embenek mindenre van ideje. Csak akarni kell. A cipődet is felveszed reggelenként. Még, ha kevés az időd akkor is. Még akkor is, ha esetleg pont ezzel az egy perccel fogod lekésni a megbeszélésedet.
Ha valóban szakértő vagy, akkor gondolkozz el azon, hogy idődet jól használod-e fel? Valószínűleg van valami ami az idődet rabolja. Keresd meg és máris meglesz kettő a háromból!
2009.11.03. 11:44 de.-kor
Nagyon lelketlenül hangzik, de lehet, hogy még nagyobb válságra lenne szükség, mert szerintem idehaza az emberek - vállalkozók? - jó része fordítva ül a lovon. Nem hajlandók tudomásul venni azt a mondatot amit Gábor is leír: "Senki nem fog segíteni!"
És azt sem hajlandók tudomásul venni, hogy jól, hatékonyan, pontosan, tisztességesen kell dolgozni.
Vszeg könnyebb mást hibáztatni, mint magunkban keresni a hibát.
Egy válság lehetni tisztulási folyamat, de ez a mostani helyzet nem tisztít meg semmit.
Balázs
2009.11.03. 12:07 du.-kor
Itt a segítség:
Aki úgy érzi, a válság érzékenyen érintette, de előtte viszonylag jól ment a cége, annak van megoldás.
Egy munkahelymegtartó EU-s pályázat keretében lehetőség van
alkalmazottanként kb. 500.000Ft bérjárulék-támogatást és
hasonló összegű oktatási támogatást igényelni önerő nélkül, ha
cserébe az oktatási idő kétszereséig (kb. egy évig) nem csökken
az alkalmazottak összlétszáma.
Egy ismerősöm csapata pont ezzel foglalkozik, végig is viszik az ügyintézést,adminisztrációt,segítenek az oktatás levezetésében, nemcsak megírják a pályázatot.
Budapesten már fogytán van a keret, de még lehet esély ott is, inkább vidéki cégeknek nagy lehetőség.
Üdvözlettel:
László Zoltán
2009.11.03. 1:00 du.-kor
Érdekes kérdés ez a válság.
Most elmondom röviden a saját történetemet. Egy vezetői főállás mellett kezdtem a vállalkozásomat 2008 nyarán. A válság kirobbanásakor 2008 őszén leépítettek a munkahelyemről. Nagyon felbosszantott, hogy nem a munkám minőségével volt a baj, hanem a környezet változott.
Nem volt más megoldás, mint az amit eddig mellékesben csináltam, az lett a főállásom.
Mondhatni a válság közepette kezdtem el a vállalkozásomat úgy igazán, szinte 0 tőkével. Most ott tartok, hogy azóta több vállalkozást is sikerült elindítani, és köszönöm szépen megélek.
Senki nem segített, senki nem adott támogatást, egyedül a befektetett munka, és a tudatos marketing tevékenység hozta meg szép lassan a gyümölcsét.
A személyes véleményem az, hogy a legtöbb vállalkozás, aki tönkrement ezen időszak alatt, egyszerűen nem tudott megújulni.
Én pedig ekkor kezdtem, és nem tudom, hogy milyen “kánaán” volt a válság előtt.
2009.11.03. 2:47 du.-kor
Kedves Gábor !
Már eddig is tapasztaltam tudásod segitségét, de most ilyen az állapotom a H o-nulla N o-nulla, de ezen senki nem segíthet csak én saját magam akaratával küzdésével, ahogy már sokszor más szítukból is kimásztam az életem szorán már a gödörből, és talpra áltam.
Arra számítok, hogy megrázom magam az abbahagyás helyett, és csak azért is cselekszem, hogy az a csökönyös akaratom vigyen előre a lecsővekelt állapotomból, mert megálltam, se előre se hátra.
/ ugyan nem vagyok rák ,így marad az előre /
Hát nekem rögvest munkára fel , hasznosítva az értékes
tanácsaidat Gábor.
Sikereket Neked, meg vidám alkotó napokat kivánok : Ilike.
beírtam, ha nem kell a hozzászólásom akkor törölöm.
2009.11.03. 3:13 du.-kor
A magyar vállalkozások válsága összetett.
Van egy leleki válság, ami a 20 év privatizációs rablógazdálkodás, lopás, csalás, jogbizonytalanság következménye.
Ez ma sajnos kihat a vállalkozásokra. De ezzel nem lehet takarózni-tenni kell.
A vevők igényei változnak és több időt kell tölteni velük hogy elmondhassák mire lenne szükségük mi az ami megkönnyítené a
mumunkáj
azt kell nézni hol javíthatók a cégen
Mik az erősségeim- azt megtartani
mibe kerülne tovább fejleszteni- mikor térülne meg-mennyibe kerülne
érdemes elkezdeni vagy azt erősíteni amiben a többiekhez képest jobb vagyok.
Milyen rokon területen lehet plussz szolgáltatást bevezetni hogy azt nálam egy kalap alatt a vevő megkapja. Nem kell mindenen sokat keresni. Elég ha valami nyereséges a többi nullszaldós- de a vevő nálam tölti legtöbb idejét
Mindig van hova tovább de könnyebb panaszkodni.
Az élet nem áll meg,a fiatalok felnőnek autót vesznek, lakást, családot alapítanak, cégek váltanak, a mozgást kell figyelni.
Az állam tudja a mozgást kell adóztatni. ÁFA illeték, benzin, autócsere, vállás, házasodás, stb.
2009.11.03. 4:24 du.-kor
“Hallottam erről a recesszió dologról, de úgy döntöttem, nem veszek részt benne” - Sam Walton (Túlélés? Én ezzel azonosultam)
2009.11.03. 4:42 du.-kor
Sam Waltonnak igaza van, egyszerűen nem kell tudomást venni róla. Rám például úgy hatott, hogy mégnagyobb erőbedobással dolgozom a sikerért. Ha mindenki így fogná fel, szerintem már rég kijöttünk volna a válságból. Ha mindenki elhinné, hogy nincs válság, akkor az úgy is lenne.
2009.11.03. 10:18 du.-kor
Kedves vállalkozó társaim! Abban igazatok van, hogy nem a költségek csökkentése a megoldás, de mégis az is számít. Többen vállalkozók összefogtunk, hogy egymást segítve megváltoztassuk azt a gazdasági helyzetet, amit a bankok kezdtek el, és a vállalkozókat érinti a legjobban. Számít az is, hogy milyen költségek vannak egy válallkozásban. A Vállakozók Szövetsége ( VSz )segít a költségek lefaragásában. Egyben nagyobb piacot találunk, és egymást tudjuk segíteni. Többet megtudtok rólunk, ha megnézitek a honlapokat. A ( VSZ ) ideológia mentes. Gazdasági fellendülésen dolgozunk. A linkek a következők:
hxxp://www.vallalkozokszovetsege.com
hxxp://www.galaxy-card.com
hxxp://www.galaxycentrum.com
hxxp://www.galaxywiw.com
Üdv.: Győző
2009.11.04. 12:09 de.-kor
Kedves Gábor!Amit itt most leírtál,ez mind igaz rám.
Mi lenne egy igazán kezdő számára a megoldás?
Üdv.:Misi
2009.11.04. 2:28 de.-kor
A válság az ember életében ajándék, használja ki az akinek megvan!
A világ legnagyobb vállalkozásai a “válságból” (a saját válságából) való talpra állásért végzett kétségbeesett, kemény munka hatására nőhettek olyan intergalaktikus méretűre.
Legalább 10 óriást tudnék felsorolni, nem is gondolnátok honnan indultak egyesek:
Mit gondoltok Donald Tramp-nak az egyik legnagyobb amerikai milliárdosnak mennyi volt a legnagyobb adóssága?
200 000 000 dollár!!! (=40milliárd forint!)
Ehhez képest, hol vannak egyesek az ezer forintos problémákkal…
Az aki abból talpra tud állni, na annak van vér a pucájában!
Azok az emberek, akik ilyen szintű válságot átélnek, annyira megerősödnek, hogy utána bármire képesek lesznek!
Persze nem mindenki, valaki inkább leül és sír a helyzetében - ez is egy opció, csak egy döntés kérdése!
2009.11.04. 10:18 de.-kor
Azt hiszem csak azt tudom tanácsolni mindnekinek, amit annak idején egy közeli családtagnak, aki a vállalkozása végét járta már:
Bélám, ha nem megy, akkor ne erőltesd. Ha nem érdekel, akkor csinálj mást, kezdj új céget vagy menj el valahova alkalmazottank. Nem az a lényeg, hogy vállalkozó legyél, hanem az, hogy boldog. Ha pedig ehhez az kell, hogy befejezd, akkor fejezd be.
2009.11.04. 11:01 de.-kor
@Galambos Mihály,
Sok esetben azt látom az igazán kezdőknél, hogy az üzlet első feltétele hiányzik. Ez pedig, hogy nincs termék vagy szolgáltatás, tehát valami, amiért pénzt lehet kérni.
Most nagyon leegyszerűsítettem, de ha ez a feltétel nem teljesül, akkor gond van. Egy törzsvásárlói rendszer értékesítése is lehet a termék, de ahhoz inkább az offline értékesítés passzol. Az pedig szerintem egy speciális alkatot követel.
Tehát az első lépés, hogy valamilyen értékesíthető dolgot kell találni.
2009.11.04. 1:16 du.-kor
Semmi világvége.
Már kifelé tart az USA és Németország.
Itthon semmi nem fog változni, csak amit megváltoztatunk. Választás ezen nem segít.
Én a cselekvő csoportba tartozom.
Hamarosan új szolgáltatással lépek a piacra.
Többet hirdetek.
2009.11.04. 7:42 du.-kor
Kegyetlen idő ez a vállalkozók részére, de az emberek számára is. Azok pedig, akik hitelt vettek fel, hogy pl. saját lakásuk legyen, azok vannak igazán lelki-pénzügyi nyomorban. Felvették a hitelt (gondolom akkor még örömmel, "jujjdejó" lesz saját lakásunk), aztán a bankok laza mozdulattal megduplázták a törlesztőrészleteket.
Állam bácsi persze nem csinált semmit dacára a több ezernyi PSZÁF panasznak.
Azok, akik szerint majd az EU "segíteni fog", azoknak csak annyi, hogy már segített. 2008 novemberében már összerakták nekünk a "segélycsomagot", amit bizony használunk is. Lassan pedig kezdhetünk törleszteni. Részletek itt:
hxxp://szekhelyszolgaltatas.com/blog/eu-es-imf-hitel-szamokkal
U.I: Ne adjátok fel! Foggal körömmel küzdeni kell! A magyar szívós fajta!
2009.11.06. 9:55 de.-kor
<a href=\’#comment-4237\’>@Nagy Ádám</a> -
Meredek, de: Az egyetlen biztos ma az, hogy 1x majd meghalunk…
Sajnos én is ugyanezt látom és tapasztalom, és azt is, hogy az emberek egymást próbálják visszahúzni, lebeszélni dolgokról.
az én technikám: fül, szem befog, és nyomulás előre.
Nem írom alá, hogy fel kell adni a célokat.
Nem szabad beengedni a negatív hatásokat, csak előre kell nézni.
Üdvözlettel,
Weinzierl Anett
2009.11.09. 8:31 du.-kor
Sziasztok!
A cikk szerintem egy nagyon érdekes, és hasznos témát boncolgat. Nekem az a véleményem, hogy meg kell szabadulni gondolatban, és gyakorlatban is a régi berögzült, megszokott, ma már nem működő üzleti módszerektől és elkezdeni olvasni, tanulni, kutatni az új megoldások után. Az Interneten rengeteg hasznos cikk és blog található a témával kapcsolatban. El kell kezdeni használni ezeket a tippeket, tanácsokat a gyakorlatban is, és akkor szépen lassan, de biztosan előjönnek az első sikerélmények is.