Hatékonyságnövelés konverzióoptimalizálással

Az elmúlt néhány évben jelentősen átalakult az online ügyfélszerzés menete. A weboldalak értékesítési folyamata ugyanúgy megváltozott, mint a sarki kisboltok élete.

Régen elég volt egy boltot megnyitni a garázsban, és jöttek a vevők. Nem volt annyi konkurencia, mint most; nem voltak multik; nem rohantak ennyire az emberek; és nagyobb volt a vásárlóerő. Ezeknek a tényezőknek az összessége azt eredményezte, hogy az átlagos – vagy annál alacsonyabb szintű – kiszolgálás is elegendő volt a sikerhez.

Az interneten is hasonló volt a helyzet. Sokkal kevesebb volt a konkurens weboldal; a látogatók olyannyira türelmesek voltak, hogy hajlandóak voltak végignézni teljesen felesleges flash intrókat, és hajlandóak voltak percekig kutakodni egy oldalon, ha nem találtak valamit.

A profitnövelés leghatékonyabb módja

Nem is gondolná, hogy milyen sok láncszemből áll össze az a folyamat, ameddig egy internetezgető látogató az Ön ügyfele lesz. Minden egyes lépésnél jelentős a lemorzsolódás. A hatékonyságnövelés lényege, hogy a lemorzsolódást a lehető legkisebbre csökkentsük.

Konverzióoptimalizálás


Íme egy példa, ami tökéletesen szemlélteti, hogy miért is van szükség a konverzióoptimalizálásra

Képzeljen el egy weboldalt, ami az alábbi számokkal üzemel:

1 látogató megszerzésének költsége 30 Ft
Napi látogatottság 100
A napi 100 látogató megszerzésének költsége 3 000 Ft
Éves látogatószerzési költség 1 095 000 Ft
A 100 látogatóból 1 vásárol, azaz a vásárlási konverzió 1%
1 vásárló átlagos költése 10 000 Ft
Éves vásárlószám 365
Éves bevétel 3 650 000 Ft
A látogatószerzéssel csökkentett bevétel 2 555 000 Ft


A vásárlószám megduplázására két lehetőség van…

1) A látogatók számának megduplázása

1 látogató megszerzésének költsége 30 Ft
Napi látogatottság 200
A napi 200 látogató megszerzésének költsége 6 000 Ft
Éves látogatószerzési költség 2 190 000 Ft
A 200 látogatóból 2 vásárol, azaz a vásárlási konverzió 1%
1 vásárló átlagos költése 10 000 Ft
Éves vásárlószám 730
Éves bevétel 7 300 000 Ft
A látogatószerzéssel csökkentett bevétel 5 110 000 Ft

2) A konverziós arány megduplázása, azaz a hatékonyságnövelés

1 látogató megszerzésének költsége 30 Ft
Napi látogatottság 100
A napi 100 látogató megszerzésének költsége 3 000 Ft
Éves látogatószerzési költség 1 095 000 Ft
A 100 látogatóból 2 vásárol, azaz a vásárlási konverzió 2%
1 vásárló átlagos költése 10 000 Ft
Éves vásárlószám 730
Éves bevétel 7 300 000 Ft
A látogatószerzéssel csökkentett bevétel 6 205 000 Ft


Az első és a második megoldás között 1 095 000 Ft-nyi profit a különbség!
Ne feledje, hogy napi 100 látogatóról, 1 vásárlóról és 10 000 Ft-os vásárlásról beszélünk.


Hogyan tudunk Önnek segíteni?

  • Az értékesítés minden egyes elemét megvizsgáljuk, és megkeressük a gyenge pontokat.
  • Segítünk a javítási műveletek megvalósításában.
  • Akár a teljes értékesítési forgatókönyvet is elkészítjük Önnek.
Ne feledje! A legnehezebb művelet az új látogatók megszerzése. Óriási bűn, ha a hatalmas költségek árán behozott látogatók jelentős részét elengedi.
Ameddig nem foglalkozik a konverzióoptimalizálással, addig önként mond le a profitjának egy jelentős részéről.


Jelenleg több konverzióoptimalizálási projektet nem tudunk elindítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.